کد خبر 239559
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

علیرضا نیکبخت در گفتگو با «حیات»:

نباید با یک شکست کادر فنی را تخریب کنیم

نباید با یک شکست کادر فنی را تخریب کنیم

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد باید از کادرفنی حال حاضر تیم ملی حمایت شود.

علیرضا نیکبخت واحدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص شکست تیم ملی ایران مقابل قطر اظهار داشت: بازی سخت و سنگینی داشتیم و بچه‌های ما هم واقعا تلاش خودشان را تا ثانیه آخر به خرج دادند و هرچه در توان داشتند برای این تیم گذاشتند ولی خب یک روزهای روز شما نیست و هرچه می‌زنید به در بسته می‌خورد. واقعاً همه ما ناراحتیم که از صعود به فینال بازماندیم ولی فوتبال همین است و برد و باخت دارد. 

وی افزود: ما یک سری اشتباهات تاکتیکی در جریان بازی داشتیم و بهتر بود ترکیب اولیه جور دیگری چیده می‌شد ولی شانس برد هم در این بازی داشتیم و نگاه کنید چند فرصت مسلم گلزنی در طول بازی از دست دادیم. اینطور نبود که قطر تیم برتر میدان باشد و ما اسیر آنها باشیم. جنگیدیم و مردانه مبارزه کردیم و قسمت این بود که صعود نکنیم. 

پیشکسوت فوتبال در مورد ضعف خط دفاعی در این بازی گفت: ضعف خط دفاعی ما همیشه بوده است و اینجا خودش را به شکل واضح‌تری نشان داد. فکر می‌کنم نبود پورعلی‌گنجی که مهره بدون جانشین خط دفاعی ماست به تیم ضربه زد و اگر او را داشتیم شرایط این تورنمنت جور دیگری رقم می‌خورد. قطر هرکار دلش خواست با خط دفاعی ما کرد و این اصلأ برای تیم ملی ما خوب نیست. 

نیکبخت در رابطه با آینده کاری کادرفنی تیم ملی هم خاطرنشان کرد: با وجود اشکالاتی که وجود دارد به نظرم باید از کادرفنی حال حاضر حمایت شود و به آنها تا جام جهانی بعدی فرصت داده شود. الان چه کسی را می‌خواهیم سرمربی تیم ملی کنیم؟ گزینه داخلی بیاوریم که به نظرم بهترینش الان روی نیمکت تیم ملی نشسته است و مربی خارجی هم طول می‌کشد بخواهد با شرایط فوتبال ما آشنا شود. 

وی افزود: یک شکست نباید باعث شود کادرفنی را تخریب کنیم. مگر کره جنوبی با یکی از بهترین مربیان دنیا به اردن نباخت؟ پس همه چیز به کادرفنی مربوط نمی‌شود. یک وقت‌هایی باید ایراد کار را در جای دیگر هم جستجو کرد. ما چه امکاناتی در اختیار کادرفنی قرار دادیم؟ کدام تورنمنت خوب؟ کدام بازی تدارکاتی خوب؟ ما باید یک چیز کاشته باشیم که انتظار داشته باشیم چیزی برداشت کنیم. اگرچه انتقاد سازنده همیشه خوب است و باید به آن توجه کرد این تخریب‌هایی که علیه کادرفنی می‌شود را نمی‌پسندم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha