کد خبر 239522
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

ردپای جهانبخش در تمدید قرارداد قلعه‌نویی؛

سرمربی تیم ملی تا جام جهانی ابقا شد

سرمربی تیم ملی تا جام جهانی ابقا شد

امیر قلعه نویی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ روی نیمکت تیم ملی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه نویی و با وجود صعود به جمع چهار تیم پایانی جام ملت‌ها، در دیدار نیمه نهایی مقایل قطر میزبان تن به شکست ۳ بر ۲ داد تا دستش از رسیدن به فینال و کسب قهرمانی دور بماند.  

در شرایطی که انتظار می‌رفت نسل طلایی تیم ملی در این رقابت‌ها به حسرت ۴۷ ساله در رسیدن به فینال و ایستادن روی سکوی نخست مسابقات پایان دهد اما شکست مقابل قطر این رویا را محقق نکرد و بازیکنان و کادرفنی پیش از پایان مسابقات مجبور شدند دوحه را به مقصر تهران ترک کنند. 

این نتایج با انتقاداتی از سوی برخی از کارشناسان و پیشکسوتان و اهالی فوتبال همراه بود و به همین دلیل آینده کاری امیر قلعه‌نویی و ادامه حضورش روی نیمکت تیم ملی با اما و اگرهایی روبرو شد و علامت سوال بزرگ در اینجا تصمیم فدراسیون مبنی بر ادامه یا قطع همکاری با سرمربی تیم ملی است، تصمیمی که هرچه سریعتر باید گرفته شود تا پیش از این زمان در مسیر آماده سازی تیم برای جام جهانی و دیدارهای مقدماتی از دست نرود. 

در این شرایط و با وجود اینکه به نظر می‌رسید قرارداد کادرفنی تیم ملی تا پایان جام ملت‌ها تنظیم شده، شنیده‌ها حاکی از آن است که قرارداد قلعه‌نویی در حال حاضر و به واسطه بندی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید شده و اگر فدراسیون تصمیم به قطع همکاری با وی داشته باشد باید با او توافق کرده یا او را برکنار کند. 

بندی که درمورد آن صحبت می‌شود اشاره به این دارد که اگر تیم ملی راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها شود به صورت خودکار قرارداد اعضای کادرفنی تا پایان جام ملت‌ها تمدید خواهد شد و نیازی به مذاکره و عقد قرارداد مجدد وجود ندارد. 

تیم ملی ایران به واسطه برتری مقابل ژاپن توانست جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کند و این برتری با گل دقیقه ۶+۹۰ علیرضا جهانبخش از روی نقطه پنالتی به دست آمد و بدین ترتیب اگر خبر مذکور صحت داشته باشد می‌توان گفت جهانبخش در فعال شدن بند تمدید قرارداد خودکار قلعه‌نویی نقش مهمی ایفا کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha