کد خبر 239511
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

نشست خبری فیلم «آبی روشن» برگزار شد/ باید فیلمی صادقانه بسازیم

نشست خبری فیلم «آبی روشن» برگزار شد/ باید فیلمی صادقانه بسازیم

نشست رسانه ای فیلم سینمایی «آبی روشن» با حضور بازیگران و عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی حیات؛ نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «آبی روشن» با حضور بابک خواجه پاشا کارگردان، سید محمدحسین میری تهیه کننده، مهران احمدی،  مهران غفوریان، مرتضی امینی تبار، سارا حاتمی بازیگران، فرید سعادتمند آهنگساز، اشکان پورتاجی صدابردار، سید داود گنجوی نویسنده، پیمان عباس زاده مدیر فیلمبرداری، آرش قاسمی طراحی و ترکیب صدا و کامران خلج برگزار شد. 

سید محمد حسین میری تهیه کننده فیلم «آبی روشن» گفت: برای ما مسلمانان روز مبعث برایمان بسیار مهم است.امیدواریم همه کسانی که مورد ظلم واقع شده اند در جهان به برکت صلوات بر محمد رهایی یابند. محور این فیلم همدلی بود و اگر جایزه ای گرفته یا در جشنواره های خارجی جایزه ای دریافت کرده است این سینمای شرافتمند خیلی مورد توجه است. 

خواجه پاشا کارگردان در ادامه بیان کرد: محجبه شدن شخصیت داستان این است که وقتی وارد حرم امام رضا (ع) می‌شود باید قانون آنجا رعایت شود.یک اتفاقی به نام حق داشتن وجود دارد. هر کدام از ما حقهایی بر برگردنمان هست که خبر نداریم. در طول داستان یونس باور ندارد حقی بر گردنش قرار دارد و ابتدا باید حق الناس را رعایت میکرد. فردا ۸۵ میلیون نفر می‌توانند یقه ما را بگیرند و از ما بپرسند با پول فرزندان ما چه کردید. اگر مسئولان ما نیز به این مسئله توجه کنند بسیار مهم است. 

خواجه پاشا در مورد منطقی نبودن داستان قتل در فیلم توضیح داد: در قتل درجه ۲ تمامی منطق‌ها رعایت شده است. اگر بر فرض اعلام اینکه قتلی انجام شده است و شواهدی داشته باشید، قتل درجه دو از نظر حقوقی منطقی است‌.

وی درباره ساخت فیلم‌هایی با تم دفاع مقدسی گفت: ما باید فیلمی صادقانه بسازیم تا مخاطب با ما همراه شود. باید  به این موضوع بپردازند که آیا این موضوع در ما دغدغه ای دارد یا خیر بعد راجع به آن مسئله فیلم بسازند.

مهران احمدی بازیگر فیلم گفت: ما روی پرده سینما آنچه بلد هستیم را پیاده میکنیم. کن از طرف مادری به شهر عطار وصل میشوم. او جلودار حقیقت و راه درست رفتن است. شاید اشکی که آخر فیلم در تونل‌های تاریک معدن فیروزه ریخته میشود انگیزه بازی من در این فیلم بوده است. احساس میکنم سهمی داشتم که باید به سرزمین مادری ام ادا میکردم. 

مهران غفوریان گفت: ما از سمت مادری ترک هستیم و کارگردان ترک زبان این فیلم را دوست دارم. زمانی که درباره این نقش با من صحبت شد، خیلی فکر کردیم که این شخصیت 
من در زندگی ام خیلی فکر کردم که ما شاید آدمهای بد را ببینیم اما از زندگی آن چیزی نمی‌دانیم. ایوب داستان آدم قماربازی است و شخصیت خوبی ندارد اما در ادامه میبینیم که این شخصیت تغییر کرده است. من برایم جذاب بود شخصیت فردی را بازی کنم که در ابتدا آدم بدی است اما در ادامه میبینیم حقی از او بر گردن برادرش است و در نتیجه به او حق میدهیم. 

خواجه پاشا افزود: در کشور ما ستاره بسیار کم است اما بازیگر خوب بسیار زیاد داریم. ما می‌خواستیم در این فیلم بازیگرانی را دعوت کنیم که در ذهن مخاطب پیش فرضی ندارد. 

مهران احمدی  همچنین افزود: کمدین‌ها بهترین بازیگران جهان هستند. من خودم را کمدین نمی‌دانم چون کمدین بودن بسیار کار سختی است. وقتی بازیگر به بلوغ می‌رسد تازه می تواند کمدی بازی کند و ریشه‌های طنز در وجودش وجود داشته باشد تا بتواند کمدی بازی کند. مهران غفوریان کمدین است و ما سال ها با او خندیده‌ایم.  باید بگویم من سر تعظیم جلوی او فرود می‌آورم. 

سارا حاتمی گفت: فکر میکنم نقشم در این فیلم نسبت به کت چرمی خیلی متفاوت بود. در این فیلمنامه به موضوعی پرداخته شده که به عرق شخصی خودم مربوط بود. من وقتی سکانس پایانی این فیلم را خواندم نقش را قبول کردم و گفتم که وقتی چنین سکانسی در فیلمنامه وجود دارد یعنی که این نقش برای من فرستاده شده است و من نیز باید تمام تلاشم را بکنم‌.
مهران غفوریان گفت: امام رضا (ع) بین هیچکسی تفاوت نمی‌گذارد و ایشان به دل ما نگاه میکند ما هر چه می‌خواهیم از ائمه است. امکان ندارد ما دلمان بشکند و از ائمه چیزی بخواهیم به ما ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha