کد خبر 239357
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

احیای ۲۴ واحد تولیدی راکد در ایلام

احیای ۲۴ واحد تولیدی راکد در ایلام

رئیس سازمان صمت ایلام در جریان بازدید جمعی از اصحاب رسانه این استان در قالب طرح راهیان پیشرفت از چند واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ صنعتی و پتروشیمی ایلام، از بازگشت ۲۴ واحد تولیدی راکد با عرصه تولید خبر داد.

 به گزارش گروه استان‌های حیات؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، روز چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران این استان، از واحد احیاء شده نخ‌تابان "زرین‌دست"، تولید کننده تک رشته‌ها و گونی پلاستیکی از پروپیلن، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بهره‌برداری از این واحد، زمینه رشد صادرات کشور را افزایش داده و سالیانه بیش از ۵ میلیون دلار محصول را به کشورهای همسایه صادر می‌کند.

"رضا محمدرحیمی" یادآور شد: این واحد در زمینی به مساحت ۴۱۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی ایلام دایر شده است.

وی اشتغال این واحد را ۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی یا احیاء اینگونه واحدها، امیدآفرینی و روحیه نشاط در جامعه حاکم می‌ شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ظرفیت تولید این واحد را ۱۱ هزار تن در سال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این واحد، از صنایع پائین دستی پتروشیمی است، با آغاز به کار پتروشیمی ارغوان گستر، در مجاورت پتروشیمی ایلام، مواد اولیه خود را با سهولت تامین کند.

محمد رحیمی گفت: با راه‌اندازی پارک پروپیلن در مهران بیش از ۸۰ واحد تولیدی با این شرایط به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص واحد تولیدی احیا شده "هیما گستر" هم توضیح داد: این واحد تولیدی که ۱۷ سال راکد بود به تازگی وارد مدار تولید شده است، این واحد یکی از ۱۲۲ واحد تولیدی احیا شده استان ایلام از سال گذشته تا به حال است.

وی یادآور شد: ۱۰۰ درصد محصولات این شرکت صادر می‌شود و در حال حاضر ۲۶ نفر نیروی بیمه شده در شیفت‌های کاری در این واحد مشغول فعالیت هستند.

به گفته محمدرحیمی ححم سرمایه‌گذاری این واحد ۳۵۰ میلیارد ریال است.

۲۴ واحد تولیدی راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در سال جاری ۲۴ واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشته است.

محمدرحیمی افزود: دولت سیزدهم تصمیم جدی برای احیای واحدهای راکد دارد و بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی با برگزاری مدون جلسات کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید در دستور کار این اداره کل است.

وی بیان کرد: به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های نیمه تمام، افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کند و احیای واحدهای تعطیل از جمله اهداف اداره صمت است.

سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریالی در شرکت ارغوان گستر پتروشیمی ایلام

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام همچنین در بازدید خبرنگاران از شرکت ارغوان گستر ایلام گفت: گاز استحصالی از پتروشیمی ایلام وارد این مجموعه شده و به پلی‌پروپلین تبدیل می‌شود.

محمد رحیمی، میزان اشتغالزایی این پروژه را ۷۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: در طرح‌های حوزه صنعت استان بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۹ طرح بزرگ صنعتی در استان با پیشرفت مناسب در دست اجرا است، گفت: "پتروشیمی هلیلان"، "پتروشیمی دهلران"، "فولاد ایوان"، "طرح کاغذ سنگی چرداول" و "ارغوان گستر ایلام" از جمله پروژه‌های مهم بخش تولید و صنعت استان است.

در این گردش صنعتی خبرنگاران استان ایلام از واحد تولیدی "نخ تابان زرین دست"، "هینا پلاست" ،شرکت "ارغوان گستر ایلام" و کارخانه "گچ" روستای ماربره بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha