کد خبر 239356
۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

دو کودک مبتلا به ناشنوایی عمیق به ازای هزار نفر در کشور/ ضرورت کاشت حلزون در دوران طلایی سن کودکان

دو کودک مبتلا به ناشنوایی عمیق به ازای هزار نفر در کشور/ ضرورت کاشت حلزون در دوران طلایی سن کودکان

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که به ازای هر هزار نفر، دو کودک مبتلا به ناشنوایی عمیق بوده و ۴۰ درصد از این نوزادان کاندیدای کاشت حلزون خواهند بود.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: سال گذشته دو هزار کاشت حلزون انجام شده است. آمارها نشان می‌دهند که به ازای هر هزار نفر، دو کودک مبتلا به ناشنوایی عمیق بوده و ۴۰ درصد از این نوزادان کاندیدای کاشت حلزون خواهند بود.

وی با بیان اینکه با صفر شدن صف انتظار، کاشت حلزون به خوبی انجام می‌شود، افزود: برای پایداری خدمت کاشت حلزون، این موضوع در لیست بیماری‌های صعب‌العلاج قرار گرفته و تحت پوشش بیمه صندوق بیماران خاص خواهد بود. 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اگر کودکی با ناشنوایی عمیق به دنیا بیاید، در صورتی‌که در دوران طلایی تا چهار سالگی کاشت حلزون انجام نشود، علاوه بر ناشنوایی تا آخر عمر توانایی صحبت را از دست خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در ۱۶ مرکز در نقاط مختلف کشور عمل کاشت حلزون انجام می‌شود، اضافه کرد: سامانه‌ای طراحی شده و اسامی کودکان کاندیدا برای کاشت حلزون در این سامانه به ثبت می‌رسد تا پیگیری این کار با هدف رفع ناشنوایی و معلولیت به‌خوبی انجام شود. 

کریمی همچنین گفت: در سالیان گذشته حلزون شنوایی و تجهیزات آن گران‌قیمت بودند که با انجام عمل جراحی حدود ۲۰۰ میلیون تومان هرینه در بر داشت؛ همین موضوع سبب طولانی شدن صف انتظار برای کاشت حلزون شده بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha