کد خبر 239355
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

همزمان با ایام دهه فجر جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر خلخال برگزار شد

همزمان با ایام دهه فجر جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر خلخال برگزار شد

همزمان با هفتمین روز ایام الله دهه مبارک فجر جشن تکلیف و عبادت بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز دختر ۱۵ مدرسه ابتدایی این شهر در مصلای آیت‌الله خامنه‌ای این شهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مستقیم حسینی مدیر آموزش و پرورش خلخال روز چهارشنبه در این مراسم با اشاره به اجرای برنامه‌های تربیتی ،ورزشی، عقیدتی و مذهبی حضوری در مدارس، از خانواده‌ها خواست با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به گذشته و توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان آنان را بیشتر با مفاهیم فرهنگ‌ساز اسلام و مبانی اعتقادی جامعه آشنا کنند.

وی احترام به پدر و مادر، رعایت واجبات دینی و حفظ حجاب را از اهم وظایف دانش‌آموزان پس از رسیدن به سن تکلیف شرعی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید تلاش کنند آداب و رسوم خانواده اسلامی سفارش شده در دین اسلام را به دختران بیاموزند و فرزندان خود را با فرهنگ نماز و واجبات دینی آشنا کنند.

حسینی همچنین ادامه داد: در کنار وظایف دانش‌آموزان به سن تکلیف رسیده وظایف خانواده‌ها نیز در قبال فرزندان به سن تکلیف رسیده سنگین‌تر می شود و خانواده‌ها باید با اشاعه فرهنگ نماز و آشناسازی نوجوانان با مساجد آن‌ها را به حضور در محافل معنوی سوق دهند.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: با برگزاری جشن تکلیف از امروز شما مکلف به انجام وظایف دینی و معنوی هستید و باید پای به پای خانواده و اولیای خود در عمل به فرامین قرآن و ائمه اطهار کوشا باشید.

مدیر آموزش و پرورش خلخال از مدیران و معلمان مدارس و اولیای دانش‌آموزان خواست تا در نماز اول وقت در کنار دانش‌آموزان قرار گرفته و در یادگیری صحیح قرآن آنها را همراهی کنند.

در این مراسم که به همت معاونت تربیتی و پرورشی آموزش وپرورش منطقه خلخال برگزار شد، شرکت‌کنندگان به اجرای سرود جمعی پرداخته ، سوگندنامه‌ جشن تکلیف از سوی دانش‌آموزان قرائت و نخستین نماز جماعت دانش‌آموزان به سن تکلیف رسیده اقامه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha