کد خبر 239346
۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۳

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

توزیع قرص آهن و مکمل ویتامین D در مدارس دخترانه/ از هر ۳ نفر، ۲ نفر مبتلا به چاقی هستند!

توزیع قرص آهن و مکمل ویتامین D در مدارس دخترانه/ از هر ۳ نفر، ۲ نفر مبتلا به چاقی هستند!

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع قرص آهن و مکمل ویتامین D در مدارس دخترانه خبر داد.

احمد اسماعیل‌زاده مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: یکی از مسائل مرتبط با تغذیه موضوع اضافه وزن و چاقی مردم کشورمان است، به طوری‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار چاقی و اضافه وزن افراد بالا است.  

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که از هر ۳ نفر، ۲ فرد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن در کشور بوده و این بیماری عامل بروز بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر از جمله مشکلات قلبی و عروقی درمیان افراد است. 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تغذیه ناسالم، عدم تحرک لازم و افزایش دریافت کالری سبب بروز چاقی می‌شود و وزارت بهداشت برنامه‌ریزی خوبی برای مقابله با چاقی و اضافه وزن کرده است.  

وی در ادامه با بیان اینکه از بین مواد مغذی کمبود ویتامین D در بین برخی از افراد گزارش شده که با توزیع مکمل قرص آهن و غنی سازی آرد این موضوع بر طرف شده است، خاطرنشان کرد: توزیع قرص آهن و مکمل ویتامین D در مدارس دخترانه انجام می‌شود، به‌طوری‌که هفته‌ای یک عدد قرص آهن به این دانش آموزان داده می‌شود.

اسماعیل‌زاده همچنین گفت: ماهیانه یک کپسول ویتامین دی، ۵۰ هزار واحدی در بین مدارس پسرانه و دخترانه به صورت رایگان توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha