کد خبر 239185
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

نشست خبری «شمشیر و اندوه» برگزار شد/ «شمشیر و اندوه» اولین انیمیشن هایپر رئال

نشست خبری «شمشیر و اندوه» برگزار شد/ «شمشیر و اندوه» اولین انیمیشن هایپر رئال

جعفری گفت: به خانواده انیمشین ایران تبریک میگویم چراکه در دو سال اخیر اتفاقات خوبی برای صنعت انیمشین می‌افتد و به صنعت شدن نزدیک می شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی حیات؛ نشست رسانه ای «شمشیر و اندوه» با حضور مهبد قناعت پیشه (سرپرست دوبله)، حسام صادقی نیکو (سرپرست دوبله)، شاهین پژمان و آرش آقابابایی (آهنگساز)، مهدی جعفری نویسنده و تهیه کننده عماد رحمانی و مهرداد محرابی (کارگردان) میلاد علیقلی‌یا (کارگردان هنری)، معین کریمی (کارگردان فنی)، بنیامین شجاعی (طراح کاراکتر) برگزار شد.

مهدی جعفری نویسنده و تهیه کننده این انیمیشن در ابتدا بیان کرد: به خانواده انیمشین ایران تبریک میگویم چراکه در دو سال اخیر اتفاقات خوبی برای صنعت انیمشین می‌افتد و به صنعت شدن نزدیک می شود و فروش خوب انیمشین بچه زرنگ گواه این مدعاست.  انیمیشن «شمشیر و اندوه» نزدیک به دو سال و نیم با همکاری دوستانمان ساخته شد و یادگاری خوبی بجا ماند. سختترین چالش ما در ساخت این انیمیشن علاوه بر منابع مالی و کمبود زیرساختها، ایده های مداومی بود که دستاوردهای جدید را نشان میداد و این کار تهیه کننده را سخت‌تر میکرد.

وی افزود: باید به این نکته نیز اشاره کنم که همین گروه «شمشیر و اندوه» ۷ غزال زرین به دست آوردند.از روز اول تکلیف با مخاطبان روشن بود و این بود که مخاطب ما فقط کودک و نوجوان نیست و تصور این است که انیمیشن فقط مخاطب کودک است. ارادت زیادی به امام حسین «ع» دارم و میخواستم زنجیره فرهنگی یک موضوع شروع شود.تصور میکنم بتوانیم در فصل اکران انیمیشن با اقبالی روبرو شویم که انگیزه ما برای ادامه مسیر باشد.

عماد رحمانی نویسنده و کارگردان گفت: از سال ۸۹ تولید ویدئو گیم انجام میدهم و در اوایل سال ۹۰ با پیشنهاد آقای جعفری کار را شروع کردیم. بارها صحبت شد تا قصه ای گفته شود که پیرنگی مذهبی داشته باشد و در عین حال درامی خوب نیز باشد. دو سال و نیم تلاش شبانه روزی برای کار انجام شد. و حالا امروز رویایی که در ذهن داشتیم برآورده شد و تصور میکنم «شمشیر و اندوه» کاری ماندگار به لطف نگاه مردم ایران خواهد شد.

وی افزود: انیمشین «شمشیر و اندوه» اولین انیمشین فضای هایپر رئال در ایران است.

مهرداد محرابی دیگر کارگردان «شمشیر اندوه» بیان کرد: استفاده از تکنولوژی‌های روز و پیشتاز، در کنار مزایایی که دارد، محدودیت‌هایی هم برای ما به وجود آورد. ما نیز تمام تلاش‌مان را کردیم تا جایی که ممکن است نقصی در اثر نباشد.

وی درباره وجود گروه‌ کارگردانی در این اثر توضیح داد: جدا از شعار دادن، تولید انیمیشن واقعا یک کار تیمی است و اینگونه نیست که فردی باشد. همه اعضای گروه برای تکمیل پروژه تلاش کرده‌اند که روند تولید پیش برود.

جعفری افزود: انیمشین ایران میتواند وارد بازار جهانی شده و به مخاطب بین المللی دست یابد و به لطف نیروی انسانی ایرانی است که برخی می‌توانند به صنعت انیمیشن خود ببالند اگر مسئولان همت کنند ما فاصله ای با انیمیشن روز دنیا نداریم.

حسام صادقی‌نیکو سرپرست دوبله از تجربه حضور در این اثر گفت: با این گروه، پیش‌تر در کارهای مربوط به بازی‌های ویدیویی همکاری کرده بودیم و نخستین پروژه پویانمایی ما «شمشیر اندوه» است. خروجی اولیه این کار را که دیدم، از کیفیت خوب آن شگفت‌زده شدم. پس از جلسات متعدد، به عواملی برای دوبله رسیدیم که حس قصه را به خوبی منتقل کنند.

وی بیان کرد:  این اثر یک انیمیشن رئال است و ما می‌خواستیم زمانی که مخاطب صداها را می‌شود، برایش تصنعی نباشد. احترام به مخاطب برای ما مسئله مهمی بود، زیرا مخاطب مهم ترین قضاوت‌کننده اثر هنری است. از دوبلورهای گرامی همچون زهره شکوفنده، محمود قناعت‌پیشه، میثم نیکنام، تورج نصر، مریم خلقتی و..‌. کمال تشکر را دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha