کد خبر 239182
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

وزیر بهداشت دستور تامین فوری تجهیزات بیمارستان یازهرای دزفول را صادر کرد

وزیر بهداشت دستور تامین فوری تجهیزات بیمارستان یازهرای دزفول را صادر کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در حال ساخت یازهرای دزفول دستور تامین فوری تجهیزات این بیمارستان را صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ بهرام عین اللهی سه شنبه شب در جریان بهره برداری از ۲۶ طرح بهداشتی درمانی دزفول در جمع خبرنگاران افزود: بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی یازهرا(س) در شروع دولت سیزدهم ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در ۲ سال اخیر به ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی ادامه داد: دستور تامین و خریداری فوری تجهیزات این بیمارستان را داده‌ام تا همزمان با اتمام ساختمان بتوانیم تجهیزات پزشکی را نیز مستقر کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان یازهرا پیش بینی شده است، اظهارکرد: امیدواریم این بیماستان در هفته دولت سال آینده به عنوان یکی از زیباترین، مجهزترین و پیشرفته ترین بیمارستان‌های کشور به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بیمارستان یازهرای دزفول افزود: این بیمارستان به صورت چند ضلعی ساخته شده و بیمارستان های موجود تفاوت دارد.

عین اللهی گفت: امید است با بکارگیری این بیمارستان بتوانیم در پیشرفت علم و دانش بیشتر کار کنیم.

بهره برداری از ۸۶ طرح بهداشتی درمانی در خوزستان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره برداری از ۸۶ طرح بهداشتی درمانی در استان خوزستان را یادآور شد و گفت: ۶۰ طرح از این تعداد مربوط به اهواز و ۲۶ طرح مربوط به دزفول بود که در مجموع ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

وی بهره برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی نوید بندر امام خمینی(ره)، مجتمع سوانح سوختگی قمر بنی هاشم دزفول و بخش سی تی آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) دزفول را یادآور شد و افزود: ۲ خوابگاه دانشجویی در اهواز و دزفول در مجموع به ظرفیت ۸۰۰ دانشجو، ام آر آی بیمارستان شوش و بخش گاما اسپکت بیمارستان بزرگ دزفول نیز بهره برداری شدند.

عین اللهی بازدید از طرح بیمارستان گلستان اهواز و بهره برداری از بخش شتاب دهنده این بیمارستان را یادآور شد و اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم بخش درمان سرطان استان خوزستان را بیشتر تقویت کنیم.

وی با اشاره به فعال شدن بخش رادیوآنکولوژی در اهواز را یادآور شد و افزود: دزفول نیز توانسته پیشرفت بسیار خوبی در درمان سرطان داشته باشد به طوریکه تنها پت اسکن استان خوزستان در شهرستان دزفول مستقر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دستگاه‌هایی نظیر پت اسکن می‌توانند در تشخیص و درمان سرطان کمک کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکنون ۹ رشته تحصیلی داشته که اخیرا پنج رشته جدید به این رشته‌ها اضافه شده ضمن اینکه سه رشته دیگر نیز در شرف اخذ مجوز است.

دزفول اسفندماه میزبان یک کنفرانس بین المللی است

عین اللهی با بیان اینکه مرکز تحقیقات تغییرات اقلیمی در کشور به دزفول سپرده شده است، اظهارکرد: یک کنفرانس بین المللی با حضور میهمانان خارجی در این زمینه اوایل اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس را به عنوان یک راهبرد در نظر گرفته‌ایم چراکه ما هیچ محدودیتی برای پیشرفت در نقاط مختلف کشور نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha