کد خبر 239063
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت از دستاوردهای انقلاب است

ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت از دستاوردهای انقلاب است

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و درباره آن توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ دکتر محمدحسین نیکنام در «همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک» که صبح سه‌شنبه، ۱۷ بهمن ماه در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: بررسی کارنامه جمهوری اسلامی ایران بیانگر این است که دستاوردهای متعددی در حوزه‌های مختلف محقق شده که دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان را می‌توان جزو مهم‌ترین دستاوردها برشمرد.

وی با بیان اینکه سیستم آموزش رشته‌های علوم‌پزشکی در نظام سلامت ادغام شده، افزود: پیش از انقلاب اسلامی، رشته‌ها و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تحت نظارت وزارت علوم مدیریت می‌شدند اما دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در دهه ۶۰ تحت نظارت وزارت بهداشت قرار گرفتند و به این ترتیب آموزش پزشکی در نظام سلامت ادغام شد.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با اشاره به تعداد دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در کشور خاطرنشان کرد: ۶۸ دانشگاه علوم‌پزشکی در کشور مشغول به فعالیت هستند. ادغام آموزش و پژوهش پزشکی در نظام سلامت را باید جزو دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به حساب آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha