کد خبر 239058
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد:

راه‌اندازی ۳۱۴ پایگاه اورژانس در کشور/ قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس بسته شد

راه‌اندازی ۳۱۴ پایگاه اورژانس در کشور/ قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس بسته شد

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: آمبولانس دریایی در بوموسی در همین ایام راه‌اندازی شده تا از طریق دریایی و هوایی به مردم ایران در جزایر خلیج فارس خدمت‌رسانی بهتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس در نشست خبری اظهار کرد: در ابتدای انقلاب تنها ۲۰ پایگاه اورژانس در کشور داشتیم و اکنون بیش از ۳۳۰۰ پایگاه اورژانس در کشور داریم. درحال حاضر ۵۳ پایگاه هوایی در کشور داریم که دو پایگاه مسافت طولانی بال ثابت داریم و بقیه پایگاه بالگردی برای انتقال بیماران استفاده می‌شود.

وی افزود: سیستم دستی خطاهای خاص خودش را دارد و اورژانس سعی کرده سیستم اورژانس را الکترونیکی کند و اکنون بیش از ۹۷ درصد از شهرها به صورت الکترونیکی کارها انجام می‌شود و یکپارچه‌سازی ارتباطات در این سازمان ایجاد شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در دولت سیزدهم در دوسال اخیر ۳۱۴ پایگاه جدید فعال شده‌اند و امسال نیز ۷۳ پروژه راه‌اندازی شده است. همچنین ۲۱ پایگاه شهری ۳۶ پایگاه جاده‌ای در ایام دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین ایام ۱۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و ۲۰۰ موتورلانس جدید خریداری شده و در کشور توزیع شده است. در شهرهایی که ترافیک سنگین است مانند شهرهای مشهد، تهران، اصفهان و ... موتورلانس بسیار کاربرد دارد وموتور هم زمان و هم درمان را بهبود می‌بخشد.

میعادفر ادامه داد: اکنون ۲۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس وارد چرخه سازمان اورژانس کردیم. اتوبوس آمبولانس‌ها نقش درمانگاهی و انتقال مصدومان نیز خواهد داشت. الان بیش از ۶۰۰ دوره های آموزشی را در سراسر کشور برگزار کرده‌ایم و در ۱۰۰ دانشگاه رشته فوریت‌های پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه الان ۴۰۰ دانشجوی دختر در حال تحصیل در رشته فوریت‌های پزشکی هستند، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۴ پایگاه اورژانس بانوان در شهرها فعال شده و بنا داریم پایگاه‌های توسعه بانوان را در شهرها افزایش بدهیم.   

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن در کنار مردم بوده و در سراسر مسیرها تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم، گفت: در اورژانس کشور حدود چهار هزار سورت هوایی در سال انجام می‌شود و سومین اورژانس دریایی به اورژانس کشور اضافه خواهد شد. خدمت‌رسانی به مردم حزایر خلیج فارس ماند بو موسی، قشم با اضافه شدن امکانات بهتر از گذشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha