کد خبر 245079
۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

خریداری ۱۰۰ دستگاه آمبولانس از سازمان‌های مختلف

خریداری ۱۰۰ دستگاه آمبولانس از سازمان‌های مختلف

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از خریداری ۱۰۰ دستگاه آمبولانس از سازمان‌های مختلف خبر داد.

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: هم اکنون ۳۱۸۸ پایگاه زمینی در کشور داریم. ۱۸۵۰ پایگاه جاده‌ای و بقیه شهری هستند. ۵۲ پایگاه هوایی و دو پایگاه دریایی داریم. اکنون بیش از ۳۳۰۰ پایگاه اورژانس در کشور داریم. در حال حاضر اقدامات خوبی در زمینه توسعه اورژانس هوایی صورت گرفته به طوری که ۵۳ پایگاه هوایی داریم که دو پایگاه اورژانس دارای  هواپیمای بال ثابت است.  

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۳۱۴ پایگاه اورژانس جدید راه اندازی شده و در ایام دهه فجر ۲۱ پایگاه شهری و ۳۶ پایگاه جاده افتتاح می‌شود. آمبولانس دریایی در بوموسی در همین ایام راه اندازی می‌شود تا از طریق دریایی و هوایی به مردم ایران در جزایر خلیج فارس خدمت رسانی بهتری داشته باشیم. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: اکنون حدود ۱۰۰ دستگاه آمبولانس از سازمان های مختلف خریداری شده و ۲۰۰ موتورلانس در شهرهای مختلف توزیع شده است. موتورلانس در مناطق پرترافیک سریع تر بر بالین مصدومان حاضر خواهد شد. 

وی ادامه داد: اکنون ۲۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز وارد چرخه سازمان اورژانس کردیم. اتوبوس آمبولانس‌ها نقش درمانگاهی و انتقال مصدومان را نیز خواهد داشت. هم اکنون بیش از ۶۰۰ دوره آموزشی را در سراسر کشور برگزار کرده ایم و در ۱۰۰ دانشگاه رشته فوریت های پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش می شود.

یکتاپرست با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ دانشجوی دختر در حال تحصیل در رشته فوریت‌های پزشکی هستند، تاکید کرد: ۱۴ پایگاه اورژانس بانوان در شهرها فعال شده و بنا داریم پایگاه های اورژانس  بانوان را در شهرها افزایش بدهیم.   

وی در ادامه یادآور شد: ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس در سراسر کشور ، ۶۴ اتوبوس آمبولانس و ۳۷۰ دستگاه موتورلانس در کشور داریم. اورژانس ۲۶ هزار نفر نیروی انسانی دارد و ۹۰ درصد از نیروها عملیاتی هستند. بیش از ۳۱ میلیون تماس در دو سال با سازمان اورژانس گرفته شده و دومین سازمانی بوده است که بیشترین تماس را دارد. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور همچنین اظهار کرد: در دو سال گذشته، ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ماموریت در سراسر کشور انجام شده است. شش هزار و ۶۵۰ ماموریت اورژانس هوایی در سراسر کشور داشته‌ایم. 

وی افزود: در حال حاضر ۷۵ پد بالگرد (هلی‌پد) در استان‌های مختلف ساخته شده و بیش از ۵۲ بالگرد در کشور فعالیت دارد. در حال عقد قرارداد جدیدی برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر هستیم. امیدوارم تا پایان سال ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده و وارد چرخه اورژانس کشور شوند.

یکتاپرست همچنین گفت: در جریان مراسم اربعین ۳۷۰ دستگاه آمبولانس و بالغ بر ۵۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرزها مستقر کرده ایم و تمام این اقدامات در راستای پیشگیری از بروز هر نوع اتفاقی در مراسم اربعین است. نیروهای واکنش سریع تخصصی در مرزهای کشور نیز مستقر کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha