کد خبر 239038
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

سرانه فضای آموزشی در کشور به ۵.۲۸ صدم متر مربع رسید

سرانه فضای آموزشی در کشور به ۵.۲۸ صدم متر مربع رسید

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با تلاش دولت سیزدهم سرانه فضای آموزشی در کشور به ۵.۲۸ صدم متر مربع رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز مصلی‌نژاد در اردبیل اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 950 پروژه آموزشی در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری رسید تا شاهد بهبود فضاهای آموزشی در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: از این تعداد 23 پروژه مدرسه‌سازی متعلق به استان اردبیل بود که با تلاش مدیران این استان افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شد.

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس به فعال بودن 7 هزار و 300 پروژه مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: بیش از 54 درصد مدارس کشور به همت خیران احداث می‌شود که از جمله این پروژه‌ها مدرسه 12 کلاسه مصلی‌نژاد اردبیل است که همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

خان‌محمدی افزود: به همت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد ساخت و توسعه فضاهای آموزشی را شاهد هستیم که در استان‌های مختلف کشور به همت این بنیاد 60 مدرسه احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم نهضت مدرسه‌سازی با قوت در حال انجام است به طوری که روزانه در این دولت هشت مدرسه تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است.

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس از افزایش سرانه فضای آموزشی خبر داد و اضافه کرد: در دولت گذشته سرانه فضای آموزشی در کشور 5.22 دهم متر مربع بود که این سرانه هم اکنون به 5.28 صدم متر مربع رسیده است.

خان‌محمدی دلیل رشد اندک این سرانه را بالا بودن نرخ مهاجرت اعلام کرد و ادامه داد: همچنان تلاش بر این است تا با افتتاح و تحویل فضاهای جدید آموزشی این سرانه را ارتقا دهیم.

وی اولویت نوسازی مدارس را احداث مدرسه در مناطق پرتراکم با سرانه فضای آموزشی کم اعلام کرد و گفت: در سطح کشور و در قالب برنامه پنج ساله ساخت 200 مجتمع آموزشی پیش‌بینی شده که امیدواریم با احداث و تحویل این واحدهای آموزشی بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

معاون وزیر با قدردانی از همراهی خیران در ساخت فضاهای آموزشی جدید یادآور شد: تعامل اصلی‌ترین رویکرد نوسازی مدارس در توسعه و جلب مشارکت‌های بیشتر در این بخش است تا بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق ببخشیم.

خان‌محمدی به پایین بودن سرانه فضاهای آموزشی در 2 ناحیه اردبیل و منطقه پارس‌آباد و مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: سعی بر این است تا در این مناطق نهضت مدرسه‌سازی جز رویکردهای اصلی بوده و بر مبنای عدالت آموزشی بتوانیم توسعه فضاها را به شکل مناسب و مطلوب شاهد باشیم.

در این مراسم مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل نیز خاطرنشان کرد: پروژه خیرساز مصلی‌نژاد اردبیل شامل 12 کلاس درس و سایت آزمایشگاه، کامپیوتر، کارگاه و سالن اجتماعات است که در فضای یک‌هزار و 800 متر مربع در مدت 2 سال اجرایی و عملیاتی شده است.

بهزاد محمدی خلفلو اضافه کرد: ما به ساخت 2 هزار کلاس درس نیاز داریم که در سفر پیش روی رییس جمهور سعی ما بر این خواهد بود تا تأمین اعتبار برای احداث این واحدهای آموزشی را شاهد باشیم.

وی به افتتاح 23 پروژه مدرسه‌سازی در دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم اعتبارات نوسازی مدارس در این استان رشد جهشی داشته و ما حرکت تحول‌آفرینی را در این بخش شاهد هستیم.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل یادآور شد: همکاران ما در سال‌جاری با تلاش شبانه‌روزی موفق شدند 50 پروژه مدرسه‌سازی را تکمیل و به بهره‌برداری برسانند و سعی بر این است تا هدف‌گذاری‌ها در این بخش تحقق پیدا کند.

در این مراسم از کتاب «راه موفقیت» آموزش و پرورش استان اردبیل نیز رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha