کد خبر 238843
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

الهیان در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

نامزدهای لیست شورای ائتلاف چگونه انتخاب می‌شوند؟/ سهم حضور زنان در این لیست چقدر است؟

نامزدهای لیست شورای ائتلاف چگونه انتخاب می‌شوند؟/ سهم حضور زنان در این لیست چقدر است؟

عضو «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» گفت: استراتژی کلی شورای ائتلاف مبتنی بر فراگیری و ایجاد وحدت در میان همه گرایش‌های سیاسی ای است که در دایره نیروهای انقلابی تعریف می‌شوند.

زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات درباره فعالیت‌های این تشکل سیاسی گفت: جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی یک تشکیلات نخبگانی است که جدیدا شکل گرفته و البته سال گذشته مجمع عمومی آن برگزار شد و امسال هم پروانه فعالیت خود را از وزارت کشور کسب کرد. این تشکل به لحاظ دسته‌بندی‌های سیاسی به همراه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جانبازان، ایثارگران و جمعیت خدمت‌گزاران در طیف جبهه تحول‌خواه دسته‌بندی می‌شود. همچنین مواضع‌ جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی نیز در راستای اصول و اهداف «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» تببین می‌شود.

شاخص‌های نامزد اصلح

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش این تشکل سیاسی در ارائه لیست انتخاباتی شورای ائتلاف اصول‌گرایان درانتخابات ۱۱ اسفند گفت: تلاش ما این است که در شورای ائتلاف اصول‌گرایان به لیستی برسیم که نتیجه آن کارآمدی و رویکرد انقلابی مجلس آینده باشد. مجلسی فسادستیز و پاکدست که عناصر بانشاط، پویا و خوش‌سابقه که عملکردشان در مسیرخدمت به نظام و انقلاب اثبات شده است درآن حضور داشته باشند.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طیف‌ها و سلایق مختلف سیاسی در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حضور دارند گفت: ما در این شورا تلاش می‌کنیم که خطوط قرمزی همچون فسادستیزی و پاکدستی نامزدهای اعلامی در لیست نهایی لحاظ بشود. مسئله‌ای که به آن توجه ویژه‌ای داریم این است افرادی که در سابقه آن‌ها پرونده فساد یا مسائلی که شاخص‌های مورد اشاره رهبری را زیر سوال می‌برد وجود دارد در لیست اعلامی حضور نداشته باشند.

وی با اشاره به ۱۰۷ شاخصی که مقام معظم رهبری برای نماینده تراز و انقلابی مطرح کرده‌اند گفت: پافشاری بر این شاخص‌ها و چارچوب‌های تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب ، ملاک اصلی جبهه تحول‌خواه است. درواقع همه هم و غم ما باید این باشد که افرادی که نام آن‌ها در لیست نهایی قرار می‌گیرد براساس این ۱۰۷ شاخص تبیین شده توسط مقام معظم رهبری تعیین بشوند.

الهیان با اشاره به جزئیات بیشتری از ملاک‌های مدنظر شورای ائتلاف اصول‌گرایان برای گزینش نامزدها گفت: توجه اعضای محترم «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب » بر این است که افراد موجود در لیست پرونده فساد نداشته باشند، پاکدست باشند، ساده زیست باشند و کارنامه آن‌ها نشان بدهد که همواره در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش داشته و موفق بوده‌اند.

نامزدهای لیست شورای ائتلاف چگونه انتخاب می‌شوند؟

وی در رابطه با اینکه روند اجرایی گزینش نامزدها و اینکه این روند هم‌اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: روند گزینش نامزدها به این صورت است که در مرحله اول، حدود ۲هزار نامزدی که در سامانه شورای ائتلاف ثبت‌نام کرده‌اند در کانون‌های تخصصی شورای ائتلاف مورد مصاحبه و بررسی قرار می‌گیرند. در مرحله بعدی ۲۰ درصد از همه نامزدهایی که در این مصاحبه‌‎ها شرکت داشتند برای بررسی‌های بیشتر انتخاب می‌شوند و سپس از میان این ۲۰ درصد، ۹۰ نفر برای بررسی‌های نهایی و اخذ رای از اعضای شورای انتخاب معرفی می‌شوند. در حال حاضر مصاحبه‌های مرحله اول درحال برگزاری است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی با تاکید براینکه نمایندگان احزاب، تشکل‌ها و جبهه‌های مختلفی در دور میز شورای ائتلاف حضور دارند تصریح کرد: با چنین تنوع سلایق ، طبیعی است که در بعضی موارد اختلاف‌نظرهایی نیز وجود داشته باشد. اما آنچه که مسلم است این است که همه ما می‌بایست حول محور شاخص‌های فوق‌الذکر به یک ادبیات مشترکی برسیم تا منافع گروهی و حزبی بر منافع ملی تفوق پیدا نکند.

سهم زنان در لیست شورای ائتلاف

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش و سهم زنان در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز گفت: اعضای شورای ائتلاف قائل به پررنگ‌تر شدن سهم زنان در لیست هستند. اما هنوز درباره اینکه دقیقا چه تعداد از بانوان باید در لیست قرار بگیرند به جمع‌بندی مشخصی نرسیده ایم.

آغوش باز برای وحدت

الهیان همچنین در پاسخ به سوالی دررابطه با احتمال ارائه لیست انتخاباتی مشترک توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: استراتژی کلی شورای ائتلاف مبتنی بر فراگیری و ایجاد وحدت در میان همه گرایش‌های سیاسی ای است که در دایره نیروهای انقلابی تعریف می‌شوند. از این‌رو، در حال رایزنی با طیف‌های مختلفی که در این دایره قرار می‌گیرند هستیم و از ائتلاف و وحدت با همه آن‌ها استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha