کد خبر 238786
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

کارگردان فیلم «دست ناپیدا» در گفتگو با «حیات»؛

هدیه رهبری برکت کار ما بود/ همه چیز با عشق به امام حسین(ع) شروع می شود

هدیه رهبری برکت کار ما بود/ همه چیز با عشق به امام حسین(ع) شروع می شود

کارگردان فیلم «دست‌ناپیدا» گفت: هدیه رهبر انقلاب در واقع برکت و پشتکار ما بود و ما هرچه داریم از همان برکت است. در این من بسیار سعی کردم از فرمایشات ایشان به طور غیرمستقیم استفاده کنم.

انسیه شاه‌حسینی، کارگردان فیلم دست ناپیدا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات، در رابطه با ادعاهایی درباره شباهت ایده فیلمش با کتاب «حوض خون»، نوشته فاطمه سادات میرعالی گفت: کتاب «حوض خون» درواقع یک آدرس است و فیلم دست ناپیدا هم از لحاظ موضوعی با این اثر مشترک است و این شباهت میان بسیاری از این موضوعات می‌تواند وجود داشته باشد. کسانی که با جریان‌سازی با فیلم‌های دفاع مقدس مخالف‌اند به دنبال این هستند که با ایجاد فضای غبارآلود در پیرامون آثار این‌چنینی ساخت چنین آثاری را متوقف کنند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با ارتباط شخصی اش با نویسنده کتاب «حوض خون» گفت: خانم نویسنده اتفاقا در روند فیلم‌برداری بسیار به ما کمک کرد و در روندهایی همچون انتخاب بازیگر، آشنایی با موضوع، فراهم کردن محل استقرار تیم فیلم‌برداری و... با ما همکاری قابل توجهی داشت. اتفاقا در پایان فیلم‌برداری بابت انعکاس بیشتر موضوعات مربوط به فرهنگ دفاع مقدس از ما تشکر کرد.

انسیه شاه‌حسینی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تاثیر معنوی چفیه اهدایی مقام معظم رهبری به ایشان بر روند فیلم‌برداری فیلم «دست ناپیدا» گفت: این چفیه در واقع برکت و پشتکار ما بود و ما هرچه داریم از همان برکت است. در این من بسیار سعی کردم از فرمایشات ایشان به طور غیرمستقیم استفاده کنم، مثلا اندیشه «هزینه دادن برای ایستادن در جبهه حق» در واقع اندیشه مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی است.

کارگردان فیلم «دست ناپیدا» در پاسخ به سوال خبرنگار حیات درباره اثرگذاری خاطرات شخصی‌اش در روند ساخت فیلم گفت: من آنقدر از دوران دفاع مقدس و سهم زنان در افتخارات آن روزها خاطره دارم که اگر می‌شد از هرکدام‌شان یک پروژه سینمایی ساخت؛ می‌توانستم تا سال‌ها به این کار مشغول باشم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha