کد خبر 238759
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در گفتگو با حیات:

۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس برقی چینی در راه تهران

۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس برقی چینی در راه تهران

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: فعلا ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس برقی، از کشور چین به تهران می‌آید.

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با اشاره به ورود اتوبوس‌های برقی چینی به کشور، عنوان کرد: اتوبوس برقی یک فناوری است که در سال های اخیر توسط کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه واردات این اتوبوس‌ها باید صبورانه صورت گیرد، اظهار کرد: موضوع آلودگی هوا دلیلی است که باید به سمت اتوبوس‌های برقی برویم. اگر ملاحظات لازم ایجاد شد و نیازهای ما را برآورده کرد باید بیشتر به این سمت حرکت کنیم اما اگر به خلاف این موضوع رسیدیم نباید همه سرمایه‌هایمان را به وارد اتوبوس‌های برقی کنیم، زیرا که هم گران است و هم تا کنون تجربه نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، ادامه داد: این اتوبوس‌های برقی تولید ایران نیست ولی اتاق سازی این‌ها در اینجا صورت می‌گیرد که همین موضوع با ارزش است اما قطعات اصلی مثل موتور و باطری این اتوبوس‌ها از چین به کشور می‌آید.

وی افزود: به همین سبب اتوبوس‌های برقی باید به صورت ملایم وارد سطح شهر شوند و فعلا ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس برقی به کشور می‌آیند.

تشکری هاشمی در نهایت خاطر نشان شد: قرار است ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی و ۱۰ هزار ون نیز به کشور بیایند و البته هنوز نام بازرگانی و قیمت این اتوبوس‌ها مشخص نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha