کد خبر 238619
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

آماده‌باش ۳۵ اکیپ راهداری در محورهای برف‌گیر استان مرکزی

آماده‌باش ۳۵ اکیپ راهداری در محورهای برف‌گیر استان مرکزی

مدیرکل راهداری استان مرکزی از آمادگی ۳۵ راهدارخانه استان به منظور استقرار اکیپ‌های راهداری و اسکان کاربران جاده ای در وضعیت اضطرار خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهرداد جهانی عصر امروز در جمع خبرنگاران از آمادگی 35 راهدارخانه استان به منظور استقرار اکیپ‌های راهداری و اسکان کاربران جاده ای در وضعیت اضطرار خبر داد و اظهار داشت: با آغاز بارش برف در مناطق مختلف استان فعالیت‌های زمستانی راهداران نیز شروع شد، با تلاش راهداران طی دو روز گذشته 39 هزار کیلومتر باندراه از محورهای استان برفروبی شد.

وی افزود: برخی شهرستان‌ها طی دو روز گذشته بصورت مستمر شاهد بارش برف و کولاک و همچنین در برخی ساعت شاهد پدیده مه‌گرفتگی بودند، به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی سطح جاده و انسداد مسیر و برقراری تردد ایمن نیز 11 هزار تن مخلوط شن و نمک توسط نیروهای انسانی و ماشین‌آلات نمک‌پاش مکانیزه در محورهای استان پخش شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: علی‌رغم بارش برف در استان طی این مدت 969 هزار و  100 تردد در سطح محورهای مواصلاتی توسط سامانه‌های هوشمند ترددشمار ثبت شده است، همچنین در دو روز گذشته بیش از 11 هزار تماس از طریق شماره تلفن 141 با این مرکز برقرار شد که 20 درصد آن توسط کارشناسان و 80 درصد از طریق سامانه گویا پاسخ داده شد.

جهانی عنون کرد: در این مدت 340 نیروی راهدار با استفاده از 230 دستگاه ماشین به منظور ایمن‌سازی و جلوگیری از انسداد محورها اقدام به برفروبی و نمک‌پاشی کرده‌اند، با اقداماتی که طی این مدت انجام شد، هیچ‌کدام از محورهای اصلی استان با انسداد روبرو نشد و تردد در محورهای اصلی به صورت روان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها از سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل استفاده کنند، و رانندگان به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و انسداد مسیر بدون زنجیرچرخ در محورهای برف‌گیر تردد نکنند تا راهداران بتوانند به موقع امدادرسانی کنند و با مشکل مواجه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha