کد خبر 238577
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

بازرس کل چهارمحال و بختیاری معرفی شد

بازرس کل چهارمحال و بختیاری معرفی شد

 با حضور قائم مقام سازمان بازرسی کشور و مسئولان استانی، سید مهدی تقوی به عنوان بازرس کل چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، ۱۴ بهمن‌ماه در آیین تکریم و معارفه بازرس کل چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت عدل و داد، اظهار کرد: در قرآن کریم بر حکم کردن به عدل تاکید شده که این مساله از بالاترین ارزش‌های جامعه بشری است.

وی افزود: عدل چیزی است که در فرهنگ اسلام الگوی بسیار بزرگ و استثنایی به نام امیرالمومنین دارد، به طوری‌که این حضرت که در مسیر عدل گام برمی‌داشت معترضین و دشمنانی داشت که به واسطه عدل علی(ع) او را به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت شهرکرد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عناوین بقیة‌الله و کار مهم امام زمان این است که زمین پر از عدل و داد می‌شود، از طرفی همانگونه که امام راحل با کسی تعارف نداشت و به چیزی جز راه و مسیر خدا اهمیت نمی‌داد، در حقیقت جمله آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند تعبیری برخاسته از ایمان و اتصال محض به خداوند متعال بود، گرچه نظام جمهوری اسلامی و انتظار آحاد ملت ایران و دلسوزان عالم همین است.

وی ادامه داد: به وسیله عدل است که زمین و زمان برپاست و همه چیز در مسیر و شیرازه خود حرکت می‌کند.

در ادامه محمد رزم، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ همه معادلات دنیا را بر هم ریخت، بیان کرد: کسی باور نمی‌کرد در ایران انقلابی رخ دهد که خاستگاه آن مساجد باشد.

وی افزود: دهه فجر مهم‌ترین فرصت برای عملکرد مدیران و خدمات نظام جمهوری اسلامی در راستای جهاد تبیین است، دهه فجر دهه تجدید نیروهای انقلاب است، انقلابی که با راهنمایی بنیان‌گذار امام راحل و به پشتوانه مردم با عزم راسخ به پیروزی رسید و دستاوردهای مختلفی در جهان داشته، انقلابی که با رمز کلمه وحدت به پیروزی رسید.

رزم در ادامه گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا با حضور حداکثری مردم مخصوصاً مردم استان در انتخابات افتخار دیگری بیافرینیم و موجبات یاس و ناامیدی دشمن و شادی ملت را فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین تجلی‌گاه حضور مردم در اداره حکومت کشور است، تصریح کرد: فردی که با رای بالای مردم انتخاب می‌شود از پشتوانه قوی برخوردار است و در جهت ساختارسازی و نظارت بر حسن اجرای قوانین تاثیرگذار است.

رزم در ادامه گفت: از قوی‌ترین واحدهای نظارتی و بازرسی سازمان بازرسی کل استان این است که مسئولیت خطیری را بر عهده دارد،  از مهم‌ترین، حساس‌ترین و دشوارترین مسئولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی بازرسی و نظارت است که بر دوش سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد، در حقیقت سازمان بازرسی در چشم مدیران کشور باید یک نقطه امید، اتکا و اعتماد داشته باشد و سازمان بازرسی را مشاور خود بدانند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود سیاست‌های محوری و راهبردی ریاست قوه قضاییه مد نظر قرار گیرد و مبارزه قاطع با فساد اقتصادی، اجتماعی، اداری، اخلال در نظام اقتصادی، رانت، احتکار و فرار مالیاتی قاطعانه دنبال شود، از طرفی انتظار می‌رود حمایت جدی و قاطع از سرمایه‌های انسانی و مدیران توانمند و ریسک‌پذیر صورت گیرد.

رزم بیان کرد: دغدغه‌های مهم مردم و نارضایتی‌ها از دستگاه‌ها در اختیار بازرسی قرار گیرد و نوعی نظارت همگانی صورت گیرد، چه بسا استفاده از تشکل‌های مردم نهاد لازم است، مثلاً وضعیت راه‌ها و وجود نقاط حادثه خیز که منجر به تلفات جرحی و فوتی می‌شود باید مد نظر قرار گیرد.

به گفته وی، باید مدیر قوی، توانمند، عدالت محور و ریسک‌پذیر در جهت رشد و توسعه استان حرکت کند، البته اندک مدیرانی هستند که به دنبال کار کم هستند، باید سازمان بازرسی به دنبال مدیرانی باشد که کار و خدمت درخور را انجام نمی‌دهند.

همچنین سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به برخی مشکلات مخصوصاً سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان به حمایت همه جانبه بازرس کل استان نیاز است، قطعاً جابجایی‌ها با اهدافی انجام می‌شوند که حتماً باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد تا مشکلات برطرف و گره‌گشایی صورت گیرد.

در پایان علی احمدی، مدیر سابق بازرسی چهارمحال و بختیاری گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی در حوزه پیشگیری و مقابله با فساد و همراهی کامل با دستگاه نظارتی را داشته و در مدت پنج سال فعالیت بنده هیچ مدیری در مقابل گزارشات اجباری مقاومت نمی‌کرد.

وی افزود: در حوزه پیشگیری و مقابله با فساد، اعتمادبخشی به دستگاه نظارتی وجود دارد، حتی بسیاری از مدیران پیش از تصمیم‌گیری مشورت می‌گرفتند که این امر منجر به تولید پرونده قضایی نمی‌شد.

احمدی با بیان اینکه وظیفه بازرسی، نظارت با رویکرد پیشگیری و نظارت کلان است، تصریح کرد: گاهی ممکن بود انحرافی در قوانین وجود داشته باشد که اگر آن انحرافات اصلاح نمی‌شد تولید پرونده را به دنبال داشت، در حقیقت اگر پرونده‌ای تشکیل شده براساس حب و بغض و کینه توزی نبود.

بازرس کل سابق چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ریل‌گذاری بازرسی استان در پنج سال اخیر حضور در جمع مردم، رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاری و عملیانی شدن فعالیت‌ها بوده است، از طرفی‌ شکاف بین مجموعه دستگاه قضایی و تخلفات اداری با دستگاه نظارتی جولان خوبی برای افرادی است که به دنبال فساد هستند. 

احمدی با اشاره به مساله موضوع‌یابی و شناسایی موضوعات کلان استان با رویکرد تعالی، تصریح کرد: امسال ۲۵ برنامه کشوری متناظر با برنامه‌های نظارتی و بازرسی وجود داشت که دغدغه‌های مهم در کشور شناسایی شد.

وی با اشاره به نظارت بر معاملات بودجه‌ای برای طرح‌های تملک در استان، گفت: نظارت کامل بر ۹۰ درصد از بودجه صورت گرفته است، از طرفی حدود ۸۰۰ مورد تذکر و اصلاح در جلسات گزارش شد که ۱۱۰ مورد آن لغو و تجدید شد، در حقیقت در این سال‌ها چیزی جز اهتمام ویژه مدیریت کلان و مدیریت بخشی مجموعه استان نبوده است.

در پایان این مراسم از زحمات پنج ساله علی احمدی، بازرس کل سابق چهارمحال و بختیاری تکریم و سید مهدی تقوی به عنوان بازرس کل چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha