کد خبر 238571
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

۳۹ هزار کیلومتر باند راه در استان مرکزی برف‌روبی شد

۳۹ هزار کیلومتر باند راه در استان مرکزی برف‌روبی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: طی تلاش دوروزه راهداران ۳۹ هزار کیلومتر باند از راه‌های شهرستان‌های سراسر استان برف‌روبی شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، مهرداد جهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه بارشی برف از روز پنجشنبه گذشته ۱۲ بهمن‌ماه به استان اظهار کرد: برخی شهرستان‌ها طی دو روز گذشته بصورت مستمر شاهد بارش برف و کولاک و همچنین در برخی ساعت شاهد پدیده مه‌گرفتگی بودند.

وی با بیان اینکه با آغاز بارش برف در مناطق مختلف استان فعالیت‌های زمستانی راهداران نیز شروع شد افزود: با تلاش راهداران طی دو روز گذشته ۳۹ هزار کیلومتر باندراه از محورهای استان برفروبی شد.

وی افزود: برای جلوگیری از یخ‌زدگی سطح جاده و انسداد مسیر و برقراری تردد ایمن نیز ۱۱ هزار تن مخلوط شن و نمک توسط نیروهای انسانی و ماشین‌آلات نمک‌پاش مکانیزه در محورهای استان پخش شد.

جهانی با اشاره به حجم بارش‌ها خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در اکثر نقاط استان شاهد بارش برف بودیم در این مدت ۳۴۰ نیروی راهدار با استفاده از ۲۳۰ دستگاه ماشین به منظور ایمن‌سازی و جلوگیری از انسداد محورها اقدام به برفروبی و نمک‌پاشی کرده‌اند.

وی با اشاره به برقراری تردد روان در محورهای اصلی اضافه کرد: با اقداماتی که طی این مدت انجام شد، هیچ‌کدام از محورهای اصلی استان با انسداد روبرو نشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: علیرغم بارش برف در استان طی این مدت ۹۶۹ هزار و  ۱۰۰ تردد در سطح محورهای مواصلاتی توسط سامانه‌های هوشمند ترددشمار ثبت شده است.

جهانی همچنین با اشاره به تماس‌های مردمی با مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: در دو روز گذشته بیش از ۱۱ هزار تماس از طریق شماره تلفن ۱۴۱ با این مرکز برقرار شد که ۲۰ درصد آن توسط کارشناسان و ۸۰ درصد از طریق سامانه گویا پاسخ داده شد.

وی با بیان اینکه کاربران جاده‌ای می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل استفاده کنند، به رانندگان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و انسداد مسیر بدون زنجیرچرخ در محورهای برف‌گیر تردد نکنند تا راهداران بتوانند به موقع امدادرسانی کنند و با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین از آمادگی ۳۵ راهدارخانه استان به منظور استقرار اکیپ های راهداری و اسکان کاربران جاده ای در وضعیت اضطرار خبر داد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha