کد خبر 238540
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۵

سخنگوی فضایی وزارت دفاع در گفتگو با «حیات»:

فرصت حضور در فضا را نباید از دست بدهیم/ ضرورت افزایش شتاب برای دستیابی به برنامه‌های فضایی + فیلم

فرصت حضور در فضا را نباید از دست بدهیم/ ضرورت افزایش شتاب برای دستیابی به برنامه‌های فضایی + فیلم

سخنگوی فضایی وزارت دفاع اعلام کرد که کشورهای صاحب فن‌آوری با شتاب بالایی در حال در اختیار گرفتن مدارها هستند در صورتی‌که ما فعالیت‌های لازم را در زمان خوب و با سرعت انجام ندهیم، ممکن است فرصت‌ها را از دست دهیم.

سیداحمد حسینی مونس، سخنگوی فضایی وزارت دفاع در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه قوانین بین المللی در عرصه فضایی در دنیا گفت: در حوزه حقوقی و مجامع بین المللی، با محوریت سازمان فضایی کشور و عضویت وزارت امور خارجه و وزارت دفاع در حال پیگیری است که در این زمینه کارگروهی تعریف شده است که روند مباحث حقوقی به صورت کامل مورد بررسی قرار می گیرد و ارتباطات بسیار موثری با کشورهای همسو گرفته شده است تا به نحوی موضع گیری شود که حقوق ایران در حوزه فضا احقاق شود و شاهد تضییع شدن حق کشورمان نباشیم.

وی تاکید کرد: روند دستیابی به فضا در دنیا با شیب زیادی در حال دنبال شدن است. کشورهای صاحب فناوری با شتاب بالایی در حال در اختیار گرفتن مدارها هستند در صورتی که ما فعالیت های لازم را در زمان خوب و با سرعت انجام ندهیم ممکن است فرصت ها را از دست دهیم پس لازم است تا شتاب خود را بالا برده و به دستاوردهایی که در برنامه تعریف شده است دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha