کد خبر 238529
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰

در گفتگو با «حیات» عنوان شد؛

افتتاح طرح غربالگری رایگان برای دانش‌آموزان + فیلم

افتتاح طرح غربالگری رایگان برای دانش‌آموزان + فیلم

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، طرح غربالگری رایگان وضعیت اسکلتی، عضلانی کودکان و نوجوانان را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، امروز ۱۴ بهمن‌ماه، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، طرح غربالگری رایگان وضعیت اسکلتی، عضلانی کودکان و نوجوانان را افتتاح کرد.

به همین مناسبت محمد حیدری رئیس مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در گفتگو با خبرنگار حیات درباره این طرح، عنوان کرد: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش یک برنامه غربالگری رایگان برای دانش آموزان صورت گرفت که نوجوانان و کودکان را از لحاظ اسکلتی و عضلانی مورد بررسی و معاینه قرار می‌دهیم و اگر فردی دچار مشکلی باشد، این اشکال را شناسایی و در گام بعدی درمان می‌کنیم.

همچنین وحید ایمانی سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگو با حیات عنوان کرد: سازمان جوانان درگاه ورود اعضاد به جمعیت هلال احمر است، ما برای این عزیران خدماتی ارائه می‌دهیم که یکی از این طرح‌ها، طرح غربالگری رایگان وضعیت اسکلتی، عضلانی کودکان و نوجوانان است و با این غربالگری مشکلات نوجوانان را در سنین پایین‌تر تشخیص می‌دهیم تا در بزرگسالی با مشکلی روبرو نشوند.

وی ادامه داد: این طرح رایگان است و برای همه دانش آموزانی است که مدارسشان عضو هلال احمر باشد.

هاشم حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «حیات»، در خصوص طرح غربالگری رایگان وضعیت اسکلتی، عضلانی کودکان و نوجوانان گفت: با ابتکار معاونت دانش‌آموزی سازمان جوانان و معاونت درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال احمر، تعامل ارزنده‌ی همکاران ما در آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه این طرح در راستای پیشگیری است تا خدایی نکرده عزیزانی که در سن کودکی دچار اختلالی هستند شناسایی شوند؛ بیان کرد: این طرح سبب جلوگیری از آسیب اختلالات از کودکی تا سنین بالاتر خواهد بود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: اعضای کانون‌های دانش‌آموزی و غنچه‌های هلال احمرجمهوری اسلامی ایران با مراجعه به مرکز جامع توانبخشی به‌صورت رایگان تحت پوشش غربالگری قرار خواهند گرفت.

حسینی المدنی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح برای همه‌ی دانش آموزان است، گفت: این طرح برای همه‌ی دانش آموزانی است که عضو کانون دانش آموزی و غنچه‌های هلال احمر خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha