کد خبر 238216
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

وزیر بهداشت وارد استان هرمزگان شد/ افتتاح ۳۳ پروژه سلامت با اعتبار بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان

وزیر بهداشت وارد استان هرمزگان شد/ افتتاح ۳۳ پروژه سلامت با اعتبار بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان

وزیر بهداشت به منظور افتتاح و بازدید از پروژه های حوزه سلامت استان هرمزگان وارد بندرعباس شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ دکتر بهرام عین اللهی در بدو ورود به بندرعباس با اشاره به سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به این استان، گفت: خرسندیم که در این سفر ۳۳ پروژه حوزه سلامت که ۲۴ پروژه آن مربوط به حوزه بهداشت است افتتاح می شود چون رویکرد اصلی ما در وزارت بهداشت بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری، تقویت نظام بهداشت و زیرساخت های این حوزه است. 

وی با بیان اینکه پروژه های سلامت محور استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود، از اضافه شدن ۲۵ هزار متر مربع فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی به ظرفیت این استان خبر داد. 

وزیر بهداشت به افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با ظرفیت ۱۱۲ تخت با حضور رییس جمهور در این سفر اشاره و خاطرنشان کرد: خبر خوش ما این است که با تصویب روز یکشنبه هیات وزیران، درمان کودکان زیر ۷ سال در خدمات سرپایی و بستری رایگان شد تا شاهد سلامت کودکان در حال حاضر و بزرگسالان در سالهای آتی باشیم. 

دکتر عین اللهی از افتتاح طرح توسعه بیمارستان فارابی با ظرفیت ۷۸ تخت و همچنین دو دستگاه ام آر آی در این استان به عنوان سایر پروژه های درمانی که افتتاح می شوند یاد کرد و گفت: با توزیع خدمات و امکانات مانند دستگاه ام آر آی در شهرستانهای استان هرمزگان، مردم مجبور به عزیمت به بندرعباس و سایر کلانشهرها نیستند.

افتتاح دومین هواپیمای توربو جت (بال ثابت) اورژانس کشور در بندرعباس

وزیر بهداشت دومین هواپیمای توربو جت (بال ثابت) سازمان اورژانس کشور را در فرودگاه بندرعباس افتتاح و با اشاره به امکانات مناسب آن، از این هواپیما به عنوان یک آی سی یو سیار یاد کرد. 

دکتر عین اللهی با بیان اینکه وجود این هواپیما می تواند ارائه خدمات فوریت های پزشکی و انتقال بیماران در بنادر و جزایر استان هرمزگان که دارای فرودگاه هستند را تسریع کند، یادآور شد: این هواپیما دارای تجهیزات پیشرفته ای از جمله ونتیلاتور، الکترو شوک و ساکشن است که باتوجه به گستردگی و وسعت این استان، راه اندازی این خدمت بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: این هواپیمای توربوجت، دومین هواپیمای سازمان اورژانس کشور بعد از تهران است که امکان انتقال یک بیمار با برانکارد و سه نفر به صورت نشسته را دارد که امیدواریم در سایر نقاط کشور نیز بتوانیم از این نوع هواپیماها استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha