کد خبر 238103
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

پرونده متخلفین کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی ایلام ارجاء شد

پرونده متخلفین کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی ایلام ارجاء شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام با بیان اینکه ۲۵۷۰ پرونده در بخش کالا و خدمات وارد شده است،گفت: از این تعداد ۲۵۶۱ مورد مختومه شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سید مهدی محمدی، شامگاه سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر افزایش بی رویه نرخ خدمات در آرایشگاه‌های زنانه در روزهای پایانی سال اظهار کرد: بر اساس مصوبه نشست تنظیم بازار استان،از ابتدای اسفندماه نظارت بر فعالیت مراکز مختلف به ویژه آرایشگاه‌های زنانه و مردانه شدت بیشتری خواهد گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام ارائه خدمات پزشکی در برخی آرایشگاه‌های زنانه را مغایر قانون دانست و افزود: مردم در صورت مشاهده تخلفات مشابه،از طریق دادگستری و دادسرا شکایات خود را مطرح  تا مطابق قانون با متخلفان برخورد شود.

وی با بیان اینکه وظیفه تعزیرات حکومتی رسیدگی به صدور حکم و اجرای حکم است،افزود: تعزیرات علاوه بر وظایف قانونی که قانون گذار برای آن تکلیف کرده همچنین نظارت بر بازار و همراهی دستگاه های نظارتی در گشت های سیار را نیز بر عهده دارد.

محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون،تعداد 41 هزار و 193 فقره بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته است،ادامه داد:همچنین در این بازه ی زمانی 871 اکیپ گشت سیار با دستگاه‌های مختلف چون صمت،جهاد، بهداشت،نیروی انتظامی،اتاق اصناف و سایر مراجع نظارتی بازرسی صورت گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام با اشاره به تشکیل 342 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز طی ده ماهه سال جاری در استان،گفت:از این تعداد به 325 فقره پرونده رسیدگی و منتهی به صدور رای شده است.

وی در ادامه گفت:همچنین در بخش کالا و خدمات نیز 2 هزار و 570 پرونده وارد و از این تعداد 2 هزار و 561 فقره مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام با بیان اینکه میزان وصول در بخش کالا و خدمات نیز بیش از 17 میلیارد ریال است،افزود:6 میلیارد ریال از این مبلغ اعاده حق شاکی به شکات بوده است.

محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه،198 پرونده سلامت محور، بهداشت و درمان در استان تشکیل و مختومه شده است،خاطرنشان کرد:در این بخش نیز مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان  وصول اجرای احکام می باشد.

وی رصد کالاهای سلامت محور و موسسات پزشکی در گشت های تعزیرات حکومتی را مورد تاکید این دستگاه خواند و افزود:در این راستا پرونده ای تحت عنوان دریافت اضافه وجه خدمات توسط یک پزشک به شعبه پنجم تعزیرات حکومتی ارسال که پس از احراز تخلف پزشک مربوطه علاوه بر پرداخت جریمه نقدی در حق دولت،عودت وجه اضافی به بیمار محکوم شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha