کد خبر 237631
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

سردار حسن‌زاده مطرح کرد؛

جوانان موتور محرک کشور هستند/ امروز به برکت شهدا شاهد برگزاری بزرگترین اعتکاف نوجوانان بودیم

جوانان موتور محرک کشور هستند/ امروز به برکت شهدا شاهد برگزاری بزرگترین اعتکاف نوجوانان بودیم

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با بیان اینکه خداوند را شاکریم که به برکت شهدا، شاهد برگزاری بزرگترین اعتکاف نوجوانان بودیم، گفت: در سالی که دشمنان تصور می‌کردند با عملیات روانی خود دیگر شاهد این صحنه‌ها نیستیم اما به نیت شهدا، ۲۴ هزار دانش آموز با شهدا در گلزار شهدا پیمان بستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، آئین کاشت ۲۴ هزار نهال به نیت ۲۴ هزار شهید پایتخت صبح امروز ۸ بهمن ماه با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) و جمعی از خانواده شهدا و مردم تهران در بوستان ولایت برگزار شد.

سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در این آئین ضمن خوشامدگویی به خانواده معظم شهدا، گفت: شهر تهران از ابتدا ۲۴ هزار شهید از دوران مبارزه انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافع امنیت، مدافع سلامت، شهید آتش نشان، شهید عرصه های علمی، هسته ای و... تقدیم کشور کرده است. وسعت شهدای ما در تهران به وسعت یک کشور است.

وی ادامه داد: ما رئیس جمهور، وزیر، فرمانده، دانشمند، دانشجو، کارگر، کارمند شهید داریم و در حقیقت در تمام اقشار شهید داریم. 

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) اظهار کرد: در واقع ما ۵ هزار و ۶۰۰ شهید دانش آموز داریم؛ همانگونه که در تمام عرصه‌ها شاهدیم جوانان به عنوان موتور محرک کشور هستند، جوانان و نوجوانان در همه عرصه ها پرچمدار بوده و آنان این صحنه را امروز را به وجود آورده اند که در تمام مولفه های قدرت مرهون آنان هستیم.

وی در ادامه افزود: این پاسداشتها برای این است که همه ملت و جهانیان متوجه نقش آفرینی شهدا و فرهنگ ایثاری که آنان بنا نهادند بشوند. در همه کشورهای اسلامی و محورهای مقاومت؛ فرهنگ مقاومت، ایستادگی و پایداری از خون شهدا  برآمده و آن را به عنوان الگو انتخاب کردند. پاسداشت این شهدا برای این است که فراموش نکنیم خون بر شمشیر پیروز است و تفکر ناب محمدی و انقلابی دست برتر دارد. تفکری که نشان داد در دنیا میتوان در برابر ابرقدرتها ایستاد، مقاومت کرد و آنان را بارها و بارها شکست داد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه خداوند را شاکریم در این دو سالی که کنگره کار خود را آغاز کرد، فضای تهران به عطر خوش شهدای عزیز عطر آگین شده است، یادآور شد: جریان برگزاری یادواره های شهدا در تمام اقشار برگزار شده و ادامه دارد. خداوند را شاکریم که به برکت شهدا، شاهد برگزاری بزرگترین اعتکاف نوجوانان بودیم.

وی اضافه کرد: دقیقا در سالی که دشمنان تصور می‌کردند با عملیات روانی که اجرا کردند شاهد این صحنه ها نیستیم اما به نیت شهدا شاهد حضور پررنگ آنان بودیم و ۲۴ هزار دانش آموز با شهدا در گلزار شهدا پیمان بستند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) همچنین گفت: کنگره ملی شهدای تهران از سال ۱۳۹۹ با ۲۸ کمیته آغاز شد و اکنون در اوج خود قرار دارد. دبیرخانه به صورت دائمی کار خود را ادامه می دهد و با تولید محتواهای رسانه ای به آن پرداخته میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha