کد خبر 225862
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

پیام یادواره شهدا ایستادگی و پایداری است

پیام یادواره شهدا ایستادگی و پایداری است

سرتیپ حسن حسن‌زاده در دومین همایش کنگره شهدای فرهنگیان گفت: ایستادگی و پایداری پیام امروز برگزاری یادواره‌های شهدا است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ کنگره شهدای فرهنگیان صبح امروز 16 آبان‌ماه با حضور سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران، علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش تهران، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران و زهرا پناهی روا مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست سرتیپ حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه در کشور حدود ۲۲۰ هزار شهید داریم که از بین آنها ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار شهید معلم داریم، گفت: این اعداد بسیار معنادار است و اگر بخواهیم نقش اقشار  دانش آموزی و معلمین را در ترویج فرهنگ ایثار و فرهنگ مقاومت و ایستادگی بیان کنیم بیشترین سهم را می‌توان به قشر فرهنگی اختصاص داد.

سرتیپ حسن زاده با اشاره به اینکه معلم‌ها فکر داشن آموزان را تقویت می کنند، عنوان کرد: ما مدرسه‌ای داریم که ۱۵۰ شهید دارد و این یعنی شهدای ما آگاهانه تصمیم گرفتند که برای دفاع از مردم در جبهه حضور داشته باشند؛ ایستادگی و پایداری پیام امروز برگزاری یادواره‌های شهدا است.

وی افزود: امروز موفقیت‌ها و پیروزی‌های برجسته جبهه مقاومت را مدیون خون پاک شهدای فرهنگی هستیم آنها فرهنگ ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی را اینگونه به جا گذاشته و به ما آموختند.امروز در غزه، معلم‌ها و دانش‌آموزان این راه راادامه داده و جامعه فرهنگی و دانش آموزی افتخار می کنیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران  عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشاتشان در بیانیه گام دوم در خصوص آینده انقلاب، بیش از ۴۰ مورد جوانان و نوجوانان را خطاب قرار داده‌اند.

سرتیپ حسن زاده با ابیان اینکه امروز بزرگترین جریان در حمایت از مردم فلسطین آغاز و انزجار از رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، اظهار کرد: بزرگترین و پر اهمیت ترین رسالت معلم ها، اثرگذاری است. آنها با تاسی از شهدا می توانند فرهنگ شهدا را برای آینده انقلاب روشن نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha