کد خبر 237605
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

آشنایی با سرمربی جنجالی قرمزها؛

ویرا شایستگی نشستن روی نیمکت پرسپولیس را دارد؟!

ویرا شایستگی نشستن روی نیمکت پرسپولیس را دارد؟!

انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس با اعتراض شدید هواداران این تیم روبرو شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه پرسپولیس روز گذشته و پس از 18 روز بلا تکلیفی در نهایت سرمربی جدید خودش را انتخاب کرده و از اوسمار ویرا به عنوان جانشین یحیی گل‌محمدی رونمایی کرد. انتخابی که از چند روز قبل صحبت‌هایی در موردش مطرح شده بود ولی با واکنش منفی شدید هواداران این تیم روبرو شده بود.

درحالی که هواداران پرسپولیس تا صبح روز گذشته هنوز برای آمدن برانکو امید داشتند و حتی خود باشگاه هم سومین مذاکره با این سرمربی را تایید کرد، ساعاتی بعد اعلام شد که این اتفاق رقم نخواهد خورد و بازگشت سرمربی کروات به ایران در این مقطع منتفی است. پس از این موضوع و طبق اعلامی که از قبل صورت گرفته بود، مشخص شد سرمربی بعدی پرسپولیس احتمالاً دستیار یحیی گل‌محمدی است و سرانجام اوسمار ویه‌را به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد.

اوسمار لوس ویرا مربی 47 ساله که قرار است تا پایان فصل روی نیمکت پرسپولیس بنشیند دارای بالاترین مدرک مربیگری فیفا بوده و در تیم‌های برزیلی نظیر اینترناسیونال و کورینتیانس سابقه فعالیت دارد.

یکی از دلایل گل محمدی برای انتخاب این مربی برزیلی سیستم های مورد علاقه او بود، اوسمار لاس ویرا علاقه زیادی به سیستم‌های 1-3-2-4 و 2-4-4 خطی دارد، سیستم‌هایی که یحیی گل‌محمدی نیز در پرسپولیس به همین روش تیمش را آرایش کرده و به مصاف رقبا فرستاده است.

دستیار برزیلی یحیی گل‌محمدی در اینترناسیونال و کورینتیانس دستیار مربیان بزرگی چون «فابیو کاریله» سرمربی سابق اتلیتلیکو پارانانزه، سانتوس، الاتحاد عربستان، کورینتیانس، الوحده بوده و با «خایرو ونتورا» فرزند جرزینهو و سرمربی سابق یوونتوس، چاپکویینزه، اسپورت رسیف، کورینتیانس، سانتوس و بوتافوگو کار کرده است.

او همچنین با دیگو آگیره سرمربی اروگوئه‌ای حال حاضر کرول آزول مکزیک و سرمربی سابق اینترناسونال، الریان، سائو پائولو، الغرافه و پنارول هم در برزیل و باشگاه اینترناسیونال همکاری داشته است.

همه این ویژگی‌ها موجب شده تا یحیی گل‌محمدی نام این مربی را به مدیران پرسپولیس داده تا زمینه انتقال او به جمع قرمزها و عقد قرارداد با این مربی برزیلی را فراهم کنند.

آشنایی با اوسمار

اوسمار وی را، فوتبال را کودکی و بطور حرفه‌ای از نوجوانی در آکادمی اینترناسیونال آغاز کرد و در طول فعالیت‌های فوتبالی خود در تیم های، چون اینترناسیونال، ژوونتود، فلومیننزه و … توپ زده است. وی پس از خداحافظی از فوتبال در حال حاضر به عنوان مربی فوتبال فعالیت میکند و در کارنامه ایشان مربیگری و دستیار مربی تیم هایی، چون زیر ۲۰ سال کورینتیانس و تیم براگانتینو، کورینتیانس (دستیار) گوارانی، ویتوریا، اینترناسیونال (دستیار) و .. دیده می‌شود. اوسمار مربی جدید پرسولیس پیش از پیوستن به این تیم، مربی موقت تیم اینترناسیونال بود. او در رده‌های سنی زیر ۲۰ سال فوتبال و جوانان تجربه زیادی دارد.

 

کارنامه حرفه‌ای و ورزشی اوسمار ویرا

وی مدتی مربی ژوونتود بود و سپس، هدایت تیم جوانان اینترناسیول را بر عهده گرفت و مدتی نیز هدایت آکادمی فلومیننسه را برعهده داشت.اوسمار ویرا در سال ۲۰۱۹ هدایت دو تیم گوارانی و ویتوریا را برعهده داشت و در سال ۲۰۲۰ دوباره به عنوان دستیار به اینترناسیول پیوست تا انتهای فصل ۲۰۲۱ در این تیم ماند. او در آغاز فصل ۲۰۲۱ هدایت سیانورته در لیگ سطح اول ایالت پارانای برزیل را بر عهده گرفت. در کل بیشترین همکاری  این  مربی فوتبال اهل برزیل با تیم ایننرناسیونال بود و حالا در اولین تجریه خود در یک تیم ایرانی باید دید چه عملکردی را نشان خواهد داد.
 

عملکرد مربیگری

اوسمار لس ویه‌را در سال‌های اخیر و در سال ۲۰۲۱ در باشگاه اینترناسیوناله در سری آ برزیل دستیار اول و در فصل ۲۰۲۰/۲۱ نیز در اینتر ناسیونال سری آ دستیار بوده و برای دو بازی سرمربی شد. اوسمار مربی پرسپولیس از سال ۲۰۱۱ و از فوتبال پایه شروع کرده و سپس در باشگاه‌های بزرگ اینترناسیونال و کورینیتانس برزیل در سری ۱ دستیار بوده و در سری بی هم سابقه سرمربیگری داشته است.

از کسب سه گانه تا سرمربیگری در پرسپولیس

اوسمار در فصل گذشته همراه یحیی گل محمدی حضور موفقی در کادرفنی پرسپولیس داشت و با کسب قهرمانی در لیگ و جام حذفی و سوپرجام، با کسب سه گانه، عملکرد خوبی را در کادرمربیگری قرمزهای پایتخت داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha