کد خبر 237508
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

تشییع پیکر پاک سرباز فداکار پس از ۴۳ سال در سوسنگرد

تشییع پیکر پاک سرباز فداکار پس از ۴۳ سال در سوسنگرد

پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی از شهدای ژاندارمری پس از ۴۳ سال در شهر سوسنگرد تشییع شد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ در آستانه برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان، پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار وطن شهید محمدرضا سبحانی از شهدای والامقام ژاندارمری پس از ۴۳ سال در شهر سوسنگرد تشییع شد.

آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی روز شنبه هفتم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با سالروز رحلت جانسوز عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) برگزار شد که اقشار مختلف مردم در این آیین شرکت کردند.

پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی از میدان بسیج جنب ترمینال قدیم سوسنگرد تشییع شد که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس این سرباز وطن را بدرقه کردند.

سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان خوزستان و جمعی از فرماندهان این نیرو نیز با سفر به شهر سوسنگرد در کنار اقشار مختلف مردم در در آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی حضور داشتند و خانواده این شهید مدافع وطن را مورد تفقد قرار دادند.

آیت‌الله محسن حیدری‌ آل‌کثیر نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز نیز در آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی حضور داشت و به این شهید والامقام ادای احترام کرد.

همچنین جمعی از علما، روحانیون، طلاب علوم دینی و سادات جلیل‌القدر نیز در آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی در سوسنگرد حضور یافتند.

جمعی از جوانان و نوجوانان خوزستانی نیز در آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی شرکت کردند و یادش را گرامی داشتند.

حضور علما در تشییع سرباز وطن

جمعی از ورزشکاران سوسنگردی نیز با حضور در آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع وطن، به این دلیرمرد دیار خود ادای احترام کردند.

ادای احترام ورزشکاران به سرباز شهید

جمعی از خادمان شهدا نیز در آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی حضور یافتند و به مشایعت‌کنندگان این شهید خدمات رسانی کردند.

عشایر عرب ساکن در استان خوزستان از جمله از شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه نیز در در آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی در سوسنگرد حضور داشتند.

همچنین مهدی طرفی فرمانده سپاه دشت‌آزادگان و جمعی از پاسداران سلحشور نیز همراه با دیگر اقشار مختلف مردم در آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی در سوسنگرد شرکت کردند.

پس از برگزاری آیین تشییع، پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی در یادمان شهدای گمنام در جوار ۲ لاله بی‌نشان دوران هشت سال دفاع مقدس در ورودی شهر سوسنگرد آرام گرفت.

 قالب‌گیری مزار شهید

به دلیل اینکه پیکر پاک و مطهر سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی چند روز پس از شهادت در منطقه خزعلیه سوسنگرد آرام گرفته بود، با استفاده از تکنولوژی مزار مطهر این شهید قالب گیری شد و به صورت یک قالب از محل دفن قبلی جدا و تشییع شد و هیچ‌گونه نبش قبری برای این سرباز دلاور وطن صورت نگرفت.

 وداع با سرباز وطن

سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی در روز ششم فروردین‌ماه سال ۱۳۳۹ در سوسنگرد دیده به جهان گشود و در دامان پدر و مادری مومن و متدین و عاشق اهل بیت(ع) پرورش یافت.

دوران نوجوانی این شهید گرانقدر با مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی مصادف بود و شهید محمدرضا سبحانی با پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) ذر راهپیمایی‌ها علیه رژیم پهلوی حضوری فعال داشت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کمیته انقلاب اسلامی پیوست و در راه دفاع از انقلاب و مبارزه با منافقان و عوامل ضد انقلاب مجاهدت می‌کرد و پس از مدتی برای دفاع از میهن اسلامی به ژاندارمری پیوست.

شهید مدافع وطن محمدرضا سبحانی از سربازان ژاندارمری هنگام ورود ارتش بعث عراق به سوسنگرد و منطقه خزعلی با تهیه سلاح به تنهایی با آنان مبارزه کرد و هنگامی که گلوله‌هایش تمام و خودش زخمی شده بود به اسارت بعثی‌ها درآمد.

بعثی‌ها پس از مقاومت جانانه محمدرضا سبحانی، او را اسیر کردند و پس از شکنجه بسیار در حالی‌که هنوز زنده بود او را به درخت خرما بستند و با بنزین آتش زدند، تا در سخت‌ترین شرایط به شهادت برسد.

شهید محمدرضا سبحانی در پنجم مهرماه سال ۱۳۵۹ در سن ۲۰ سالگی در سوسنگرد به شهادت رسید و نامش در زمره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان ثبت شد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha