کد خبر 237436
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

حمید درخشان در گفتگو با «حیات»:

همچنان با بازگشت برانکو مخالفم/ فریب صعود 9 امتیازی‌مان را نخوریم

همچنان با بازگشت برانکو مخالفم/ فریب صعود 9 امتیازی‌مان را نخوریم

پیشکسوت فوتبال در مورد عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و همچنین وضعیت نیمکت پرسپولیس صحبت کرد.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در دور حذفی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: ما تورنمنت را خوب شروع کردیم و گل زودهنگامی که مقابل فلسطین به ثمر رساندیم کلید این بازی را باز کرد و باعث شد به دنبالش گل‌های بعدی هم از راه برسد. میل به بازی هجومی در این بازی خیلی به ما کمک کرد و توانستیم یک برد روحیه بخش کسب کنیم. در ادامه مقابل هنگ کنگ تغییراتی در ترکیب ایجاد شد که تاثیر منفی روی عملکرد تیم داشت و به نوعی یک سکته در روند رو به جلوی تیم محسوب می‌شد و اشتباهات فاحش کادرفنی در این دیدار و در چینش نفرات اصلی و ارنج تیم ما را به دردسر انداخت ولی خدا را شکر توانستیم این بازی را ببریم. در بازی با امارات به نظرم ما نقطه عطف عملکرد خودمان را به نمایش گذاشتیم و حتی به نظرم مقابل امارات از بازی با فلسطین هم بهتر عمل کردیم و صعود مقتدرانه‌ای داشتیم که از لحاظ روحی و روانی برای ما خیلی خوب است.

وی افزود: با وجود نتایج خوبی که کسب کردیم به نظرم نباید فریب صعود 9 امتیازی‌مان را بخوریم و هنوز اشکالاتی در ساختار تیمی و بازی ما وجود دارد که در فرصت باقی‌مانده باید آن را رفع کنیم. گلی که مقابل فلسطین خوردیم و گلی که مقابل امارات دریافت کردیم نشان از اشکال ساختاری در خط دفاعی ما دارد. ما مقابل امارات یک ضد حمله خوردیم و فکرش  را بکنید اگر یک بر صفر جلو بودیم این گل می‌توانست چه گره بزرگی در بازی ما ایجاد کند و دیگر برگشتن به بازی برای ما سخت بود. این اشکالات دفاعی باید تا دیدار مقابل سوریه رفع شود و بتوانیم با یک عملکرد خوب و مثبت در این بازی به دور بعد صعود کنیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد بازی با سوریه هم توضیح داد: این بازی تفاوت عمده‌ای با دیدارهای قبلی ما دارد و نکته آن هم حذفی بودنش است. ما اینجا دیگر حق اشتباه نداریم و یک اشتباه کوچک باعث می‌شود تنبیه سختی را متحمل شویم و جای جبران نداریم. به نظرم سوریه برای دفاع - ضد حمله مقابل ما بازی خواهد کرد و ما هم نباید خیلی بالا بازی کنیم و کمی چاشنی احتیاط در عملکردمان باشد بد نیست. نقطه عطف بازی ما در این دیدار خط میانی است و باید کمربند میانی تیم ما محکم باشد تا ارتباط بین خطوط قطع نشود و به مشکل بازی با هنگ کنگ دچار نشویم. بهترین ترکیب تیم ما همان ترکیب بازی با امارات است.

درخشان در خصوص وضعیت پرسپولیس و احتمال بازگشت برانکو گفت: من سری قبل هم گفتم به نظرم ما باید با عبور از اسامی تکراری به فکر آوردن سرمربیان بزرگ و نامی به ایران باشیم. برانکو قبلاً در پرسپولیس امتحانش را پس داده و نهایتاً توانسته در تورنمنت‌های داخلی مقام بیاورد و در میادین بین المللی نتوانست پرسپولیس را قهرمان آسیا کند و چیزی بیشتر از گل‌محمدی برای اضافه کردن به ما ندارد. اینکه برای بار چندم می‌خواهند با او مذاکره کنند به نظرم پایین آوردن شأن پرسپولیس است. من هنوز هم با بازگشت برانکو مخالفم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha