کد خبر 237411
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱

مالکی در گفتگو با «حیات» خبر داد:

اختلاف ایران و عراق بدون دخالت شورای امنیت برطرف می‌شود + فیلم

اختلاف ایران و عراق بدون دخالت شورای امنیت برطرف می‌شود + فیلم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌نظر من اختلاف پیش آمده در مذاکرات بین دو کشور حل شده و به بررسی شکایت در شورای امنیت نخواهد رسید.

فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در پاسخ به سوالی درباره شکایت اخیر دولت عراق از جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: با توجه به زمینه همکاری‌های گذشته ایران و عراق، می‌توان گفت که دو کشور معمولا در بسیاری از موضوعات هماهنگ عمل می‌کنند.

وی افزود: مقامات ایران همواره نگرانی خود از حضور گروه‌های تروریستی و معاند در آن‌طرف مرزهای کشورمان با عراق را به اطلاع دولت عراق رسانده‌اند و با توجه سابقه همکاری های دوکشور می‌توان گفت مقامات عراقی و مقامات اقلیم کردستان همکاری‌های خوبی داشته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که اتفاقات اخیری که بین دو کشور رخ داده را باید با توجه به زمینه همکاری‌های گذشته دو کشور تحلیل کرد، یادآور شد: به‌نظر من با جلسات سیاسی و دیپلماتیکی که بین دو کشور در جریان است، زمینه‌های اختلاف اخیر حل و فصل شده و نگرانی بابت خدشه‌دار شدن روابط عمیق دو کشور وجود نخواهد داشت.

مالکی در پاسخ به سوال خبرنگار حیات درباره روند رسیدگی به شکایت عراق در شورای امنیت سازمان ملل متحد و موعد رسیدگی به این شکایت در نیویورک گفت: به‌نظرمن اختلاف پیش آمده در مذاکرات بین دو کشور حل خواهد شد و به بررسی شکایت در شورای امنیت نخواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha