کد خبر 237383
۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

عملیات برف‌روبی در محورهای کردستان/ تلاش راهداران برای بازگشایی جاده‌ها

عملیات برف‌روبی در محورهای کردستان/ تلاش راهداران برای بازگشایی جاده‌ها

عملیات برف‌روبی و بازگشایی مسیرها در محورهای استان کردستان توسط راهداران در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ با فعالیت سامانه بارشی در شبانه روز گذشته در استان کردستان، میزان بارش برف به نیم متر رسید، از شب گذشته عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورهای برفگیر توسط راهداران آغاز شده و تاکنون بیش از 2800 کیلومتر باند از محورهای استان برفروبی شده است.

فرزاد حسنی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به بارش برف از برفروبی دو هزار و 887 کیلومتر باند از محورهای شریانی و غیرشریانی استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: راهداران همچنان مشغول برف‌روبی جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر کردستان هستند.

وی افزود: از این میزان عملیات برف‌روبی، دو هزار و 662 کیلومتر آن از محورهای شریانی و مابقی محور غیرشریانی استان کردستان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان از انجام 15 مورد کمک و رهاسازی در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: عملیات راهداری محورهای شریانی با استفاده از ظرفیت 75 دستگاه ماشین‌آلات و 123 نفر نیرو انجام و 477 تن شن و نمک مصرف شده است.

حسنی با اشاره به اینکه در طول شبانه‌روز گذشته  225 کیلومتر باند از محورهای غیرشریانی استان برفروبی شده است، خاطر نشان کرد: این عملیات نیز با استفاده از 5 دستگاه ماشین‌آلات و 9 نفر نیرو انجام و 3 تن شن و نمک مصرف شده است.

رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان نیز از ادامه بارش‌ها تا روز یکشنبه هفته آینده در سطح استان خبر داد و افزود: عمده بارش‌ها در مناطق غربی استان و در گردنه‌ها و ارتفاعات به صورت برف و سایر نقاط باران خواهد بود. همزمان با این فعالیت سامانه بارشی دمای هوا نیز 4 درجه کاهش خواهد یافت.

کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی در غرب کشور واقع شده است و هر ساله بارش‌ها از اواسط پاییز آغاز و تا اواخر اسفندماه ادامه دارد. جاده‌های بین شهری استان دارای 38 محور برف‌گیر و جاده‌های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است و این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتاً لغزنده و مواقع برفی مسدود و یا با اختلال مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha