کد خبر 237331
۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

۷۰۰ ویلچر دپو شده بنیاد شهید با مجوز استاندارد از گمرک ترخیص شد

۷۰۰ ویلچر دپو شده بنیاد شهید با مجوز استاندارد از گمرک ترخیص شد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با حضور در گمرک غرب تهران، مجوز ترخیص ۷۰۰ دستگاه ویلچر دپو شده را صادر کرد و گفت: امیدواریم با تلاش بنیاد شهید این ۷۰۰ ویلچر هرچه زودتر تحویل جانبازان شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، «مهدی اسلام پناه» رییس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: بنیاد شهید از سال ۹۷ برای خرید ویلچر از کشور آلمان اقدام کرد که به علت مسائل مالی و فنی، واردات این اقلام به صورت ویژه ثبت سفارش شد.

وی افزود: این نوع ثبت سفارش به این معناست که ثبت سفارش آن از نوع کالاهای مرسوم نیست، از این رو پس از عبور از فرایندهای قانونی وارد کشور شد، اما بر اساس گزارشی که به سازمان استاندارد رسید متوجه شدیم که ۷۰۰ ویلچیر وارداتی بیش از ۲ سال است که در گمرک شهریار مانده است.

وی ادامه‌اداد: از آنجایی که واردات این نوع کالا برای تامین نیاز جانبازان قطع نخاعی انجام شده بود؛ برای حل ترخیص این کالاها شخصا در گمرک غرب تهران (شهریار) حضور یافتم تا وقفه‌ای را در این باره شاهد نباشیم.

اسلام پناه گفت: نمونه‌ای از این ویچرها به سازمان استاندارد آورده و پس از آزمایش‌های لازم مشخص شد این ویلچرها مشکلی از بابت استاندارد نداشت، بر این اساس طبق فرایند قانونی ترخیص آنها انجام شد و امیدوارم با تلاش بنیاد شهید این ۷۰۰ ویلچر هرچه زودتر تحویل جانبازان شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: البته همکاران گمرک نیز تلاش‌های خود را در این زمینه انجام داده اند و وظیفه ما این است که برای حل مسائلی این‌چنینی خارج از روال‌های اداری از مسائل گره گشایی کنیم، همان‌طور که رییس جمهور بر این موضوع تاکید دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha