کد خبر 237301
۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

اخبار لحظه به لحظه از حریق در بیمارستان گاندی تهران

اخبار لحظه به لحظه از حریق در بیمارستان گاندی تهران

امشب ۵ بهمن ماه بیمارستان گاندی تهران دچار حریق شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، واقع در خیابان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چندین ایستگاه را به همراه نردبام، تانکر آب و … به محل حادثه اعزام کرد. عملیات آتش‌نشانان در این محل آغاز شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: هنوز گزارش دقیق از محل حادثه واصل نشده و مشخص نیست چند نفر دچار سوختگی شده و یا کدام قسمت بیمارستان طعمه حریق شده است. جزئیات بزودی اعلام می‌شود.

اعزام نیروهای اورژانس به بیمارستان گاندی

محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات گفت: بر اثر بروز حریق در بیمارستان گاندی تعداد دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتور لانس به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی افزود: نیروهای امدادی در حال اطفا حریق بوده و آمار تکمیلی و علت بروز حادثه اعلام خواهد شد.

حریق در بیمارستان گاندی باعث اعمال محدودیت در خیابان وزراء شد

سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات افزود: با توجه به آتش سوزی بیمارستان گاندی در خیابان وزراء، پلیس راهور تهران بزرگ جهت سهولت تردد شهروندان و ادامه تردد آنها  محدودیت های تردد در این محل اعمال کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل از خیابان ولیعصر( عج )از محدوده خیابان بهشتی به سمت شمال، خط ویژه خیابان ولیعصر (عج) از میدان ونک به سمت جنوب، خیابان گاندی در مسیر شمال به جنوب از خیابان دوم به سمت جنوب و جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین به سمت شمال محدودیت تردد اعمال شده است .

سرهنگ مومنی از شهروندان خواست به علت به وجود آمدن این حادثه و اعمال محدودیت در معابر اعلام شده، از ترددهای غیر ضرور در این محدوده جدا خودداری کرده و با تیم های پلیس مستقر همکاری لازم را داشته باشند تا تیم های اندادی بتوانند به موقع ماموریت خود را انجام داده و حریق را اطفاء کنند.

در حال تخلیه بیمارستان هستیم

رئیس بیمارستان گاندی درخصوص آتش سوزی در این بیمارستان گفت: در ضلع شرقی بیمارستان آتش‌سوزی رخ داده است اما هنوز گزارشی از مصدومیت و آسیب به بیماران دریافت نکرده‌ایم. در حال تخلیه بیمارستان هستیم.

آمادگی سازمان امداد و نجات برای پشتیبانی

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات گفت: به دنبال حریق گسترده در بیمارستان گاندی، آمادگی کامل برای پشتیبانی امداد و نجات داریم.

به گفته وی پایگاه‌های هلال احمر استان تهران در حالت آماده باش کامل هستند.

آمادگی منطقه ۵ برای اعزام تجهیزات و نیروی انسانی متخصص در صورت نیاز به محل وقوع حریق بیمارستان گاندی

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ با ابلاغ دستوری بخش های مرتبط منطقه را به حالت آماده باش درآورد.

او در این ابلاغ از مدیران روابط عمومی، خدمات شهری، بحران و دیگر بخش ها خواست تا ضمن ارتباط با رده های متناظر منطقه ۶، هرگونه همکاری در هر بخشی لازم باشد را به قید فوریت انجام داده و گزارش اقدامات را اعلام کنند.

مصدومان حادثه به بیمارستان شهدای تجریش منتقل می شوند

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات اظهار کرد: مصدومان حادثه حریق بیمارستان گاندی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل می شوند.

وی افزود: هنوز آمار دقیقی از مصدومان نداشته و به محض مشخص شدن آمار، اطلاع رسانی خواهد شد.

تشکیل پرونده قضائی برای بررسی حادثه

از لحظاتی قبل معاون دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل آتش‌سوزی بیمارستان گاندی حاضر شدند.

در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند.

همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضائی تشکیل شده است.

آتش سوزی بیمارستان گاندی تاکنون جانباخته‌ای نداشته است

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات اظهار کرد: نیروهای امداد و نجات هلال احمر در آماده باش کامل هستند. هنوز نیاز به کمک نیروهای ما فرا نرسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز جانباخته‌ای در این حادثه شناسایی نشده است، گفت: آتش سوزی از طبقات بالا شروع شده و افراد فرصت تخلیه داشتند.

بیماران بیمارستان گاندی در حال انتقال به سایر مراکز درمانی هستند

پدرام پاک ایین سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیماران با اولویت بدحال و دارای وضعیت وخیم بیمارستان گاندی که دچار آتش سوزی شده است، در حال انتقال به سایر بیمارستان‌های شهر تهران هستند.

وی ادامه داد: هیچ کدام از افراد و بیماران این مرکز درمانی آسیب ندیدند.

به گفته وی اورژانس استان تهران به حالت آماده باش درآمده و در حال انتقال بیماران هستند.

تاکنون گزارشی از فوت یا خسارت جانی نداشته‌ایم

سرهنگ حسنوند سر کلانتر سوم پلیس پیشگیری در حاشیه امدادرسانی در بیمارستان گاندی اظهار داشت: بلافاصله پس از اینکه وقوع این حادثه به کلانتری محل واصل شد همکاران ما در حوالی بیمارستان حضور یافتند و روانسازی ترافیک صورت گرفت.

وی افزود تردد عوامل امدادی مانند نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس به خوبی در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون گزارشی از فوت یا خسارت جانی حادثه دیدگان نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به حاضرین در محل چندین بار تذکر داده شده که حوالی بیمارستان را ترک کنند همچنین از اهالی ساختمان‌های مجاور خواسته ایم که با عوامل پلیس همکاری کرده و جهت پیشگیری از حوادث ناگوار محل را ترک کنند.

آماده شدن اورژانس بیمارستان غدیر برای پذیرش مصدومان حادثه حرزق گاندی

شجاعی رئیس کلان بیمارستان غدیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته شده قرار است که ۱۲ مصدوم حادثه حریق بیمارستان گاندی به بیمارستان غدیر منتقل شود.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از اورژانس بیمارستان غدیر شهدای تجریش را خالی و آماده پذیرش از مصدومان بیمارستان گاندی کرده‌ایم.

پیگیری مخبر از آخرین وضعیت آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی

معاون اول رئیس‌جمهور در گفتگوی تلفنی با وزیر کشور و استاندار تهران گفت: همه دستگاه‌های امدادی برای رسیدگی به حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی آمادگی کامل دارند.

وی ادامه داد: مسئولان مربوطه تا پایان عملیات مهار آتش سوزی و کمک‌رسانی به مجروحان و بیماران، حادثه مذکور را پیگیری کنند.

انتفال ۸۰ بیمار از بیمارستان‌ گاندی به مراکز درمانی اطراف

سعید کریمی گفت: با اقدامات انجام شده تاکنون با کمک عوامل اورژانس و دیگر امدادگران ۸۰ تن از بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند.

وی ادامه داد: تا این لحظه هیچ بیمار ی آسیب ندیده است و هیچ فوتی بر اثر آتش سوزی در این بیمارستان نداشته است.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت این ۸۰ بیمار از بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های یاس، کسری و دی منتقل شدند بیماران آی سی یو نیز در حال انتقال هستند.

حریق از یک ساختمان در حال ساخت به بیمارستان گاندی سرایت کرده است

محمدی رئیس سازمان آتش نشانی تهران درباره جزئیات حریق در بیمارستان گاندی اظهار داشت: این حادثه ابتدا از یک ساختمان در حال ساخت در مجاور بیمارستان آغاز شده است.

وی افزود: بلافاصله حریق از ساختمان در حال ساخت به بیمارستان گاندی منتقل و به بخش‌های مختلف سرایت کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه بلافاصله ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در محل حاضر شده‌اند و همه بیماران از بیمارستان خارج شدند گفت: خوشبختانه تا این لحظه مصدوم و تلفات جانی نداشته‌ایم و شهروندان نگران نباشند.

عملکرد به موقع آتش نشانی و اطفای حریق

احمد قیومی فرماندار تهران در مورد حادثه حریق در بیمارستان گاندی گفت: خوشبختانه حریق توسط نیروهای آتش‌نشانی مهار شده و جای نگرانی ندارد.

وی افزود: بیماران در بیمارستان از بخش‌های مختلف منتقل شده‌اند و نیروهای مختلف در تلاش هستند که شرایط به حالت عادی برگردد.

جست و جو برای اطمینان از تخلیه کامل بیمارستان

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران ۱۰ ایستگاه کامل در حال اطفا و لکه گیری حادثه آتش سوزی در بیمارستان گاندی هستند.

وی افزود: قسمت مهمانپذیر بیمارستان گاندی دچار حریق شده است.

ملکی گفت: هر فردی داخل بیمارستان بوده، تخلیه شده است. در حال جست و جو برای اطمینان کامل از تخلیه بیمارستان هستیم.

حادثه بیمارستان گاندی سوختگی و فوتی نداشت

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۹۳ نفر بیمار در بیمارستان گاندی تهران هنگام وقوع حادثه حضور داشتند که ۹۱ نفر از آن‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: دو نفر دیگر هم به دلیل آن که به تازگی از اتاق عمل بیرون آمده بودند در محل امنی اسکان داده شدند تا وضعیت آن‌ها به ثبات برسد و به بیمارستان دیگری منتقل شوند.

در این حادثه خوشبختانه فوتی و مصدوم سوختگی نداشتیم.

آخرین وضعیت حادثه بیمارستان گاندی/ آتش هنوز خاموش نشده

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات گفت: آتش بیمارستان گاندی تحت کنترل است، اما هنوز خاموش نشده.

وی ادامه داد: نیروها در حال خاموش کردن آتش هستند و هیچ فوتی و مصدومی این حادثه نداشته.

آتش سوزی بیمارستان گاندی تلفات نداشت/ حضور ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در محل حادثه

علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات با اشاره به آتش سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: حادثه آتش سوزی رخ داده در بیمارستان گاندی از هتل کنار بیمارستان سرایت کرده بود به نمای بیمارستان گاندی و طبق گزارشی که از  مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گرفتم مشخص شد با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در صحنه آتش در زمان حساس مهار شد.

وی افزود: با حضور ۱۰ ایستگاه آتش نشانی آتش سوزی  مهار شد و لکه گیری ها در حال انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه هیچ تلفاتی این حادثه نداشته و بیماران به مرکز درمانی دیگری منتقل شدند.

آخرین جزئیات حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی/ علت حادثه چه بود؟

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات اظهار کرد: ساعت ۱۸/۲۰ دقیقه امشب پنجشنبه ۵ بهمن ماه حادثه آتش سوزی در محوطه بیمارستان گاندی در خیابان ولیعصر اعلام شد که در پی این حادثه ۱۰ ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین دستگاه نردبان هیدرولیکی، خودرو حامل تجهیزات تنفسی، تانکرهای آب و خودروهای پشتیبانی در محل حضور یافتند.

وی ادامه داد: بسیاری از مدیران ارشد شهرداری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی، شخص فرماندار و معاون خدمات شهری در محل حاضر شدند.

سخنگوی آتش نشانی افزود: قسمت هتلی بیمارستان که شامل ۱۷ طبقه است با نمای قابل اشتعال کامپوزیت دچار حریق شد و آتش کاملا به بخش های داخلی هم سرایت کرد.

ملکی ادامه داد: زمانی که نیروها به محل رسیدند، از بالا نماهای سوخته به سمت پایین حرکت میکردند و به حجم تش اضافه می‌شد.

وی در خصوص اینکه دقیقا نما اول آتش گرفته به داخل نفوذ کرده یا برعکس گفت: این موضوع توسط کارشناسان در حال بررسی است.

سخنگوی آتش نشانی افزود: آتش نشانان بلافاصله به قسمت مهمان پذیر وارد شدند و همزمان با عملیات اطفا عملیات نجات افراد را آغاز کردند.

وی عنوان کرد: همزمان نفرات به داخل ساختمان اصلی جایی که بیماران حضور دارند نفوذ کردند و در هر طبقه نفراتی مستقر شدند تا از سرایت آتش به داخل بدنه بیمارستان جلوگیری کنند.

جلال ملکی افزود: خوشبختانه از سرایت آتش به داخل ساختمان اصلی بیمارستان جلوگیری شد تقریبا همه بیماران خارج شدند و جستجوی مجدد با هماهنگی کادر درمان آغاز شد و برای دومین و سومین بار این عملیات در حال انجام است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه تا حد بسیار زیادی آتش مهار شده و تا این لحظه مصدوم یا تلفات جانی اعلام نشده است.

احمد وحیدی وزیر کشور درباره حادثه حریق در بیمارستان گاندی اظهار داشت: این حادثه ساعت ۶:۱۹ دقیقه عصر امروز شروع شده و بر اساس گزارشات آغاز آن از حریق یک ساختمان در حال ساخت که هتل بوده آغاز شده است البته باید بررسی دقیق صورت بگیرد.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی به موقع در محل حاضر شده و تخلیه بیمارستان صورت گرفته است تنها دو لکه دیگر وجود دارد که آتش‌نشانان در حال بررسی و خاموش کردن آن هستند که امیدوارم هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

وزیر کشور گفت گزارش علت حادثه واصل شده ولی باید بررسی نهایی صورت گیرد و بعد اعلام شود.

ملکی: ۵ بار به بیمارستان گاندی اخطار دادیم

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: براساس آنچه به من اطلاع داده اند تاکنون ۵ مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن داده شده بود.

وی افزود: آخرین اخطار مربوط به آبان ماه سال جاری بود که به این بیمارستان در جلسه کمیته ایمنی منطقه هشدار و اخطار دادیم و قول رفع ایرادات را داده بودند اما ترتیب اثر نداده اند.

ساختمان بیمارستان دچار حریق نشد

نصیری مدیریت بحران شهر تهران: بیماران به ۲ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان دولتی منتقل شدند.

به گفته وی ساختمان مهمانپذیر و مجاور بیمارستان دچار حریق شده بود.

این در حالی است که بیماران به بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.

نصیری تاکید کرد علت حادثه باید پس از اتمام مدیریت حادثه مورد بحث قرار بگیرد.

انتقال ۲۲ بیمار بدحال از بخش‌های ICU و CCU به بیمارستان‌های دیگر/همراهان بیماران نگران نباشند

میعادفر رئیس سازمان اورژانس تهران اعلام کرد: بخشی از حریق که در طبقات ۱۱ ۱۲ و ۱۳ بود مربوط به بخش‌های ICU و CCU بوده که بیمارهای بد حال نگهداری می‌شدند و تحت درمان بودند.

وی افزود: ۱۰ بیمار از بخش آی سی یو به بیمارستان‌های اطراف بیمارستان گاندی و ۱۰ بیمار بدحال دیگر هم به بیمارستان‌های اطراف مانند بیمارستان خاتم و شهدای تهران انتقال یافته‌اند.

میادفر گفت: اطلاع رسانی به همراهان بیمار به زودی انجام می‌گیرد تا این عزیزان اطلاع یابند که بیمارشان به کدام بیمارستان منتقل شده است.

وی اعلام کرد: ۱۰ دقیقه پیش آخرین بیمار این بیمارستان که طی عمل جراحی قلب باز بوده به بیمارستان دیگری منتقل شده و در مجموع ۲۲ بیمار بدحال تحت نظر انتقال یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha