کد خبر 237190
۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

آخرین وضعیت شهدا و جانبازان حادثه تروریستی کرمان/ احراز جانبازی 110 نفر تاکنون

آخرین وضعیت شهدا و جانبازان حادثه تروریستی کرمان/ احراز جانبازی 110 نفر تاکنون

مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون پرونده 80 نفر از شهدای حادثه تروریستی کرمان بررسی شد که 75 نفر از شهدا در 10 روز اول احراز شهادت‌شان انجام شد. 

سیدباقر سیدرضایی مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان درباره آخرین جزئیات از آمار شهدا و مجروحان این حادثه گفت: در این حادثه تروریستی 94 نفر از افرادی که در مراسم شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت کرده بودند را از دست دادیم و امروز نیز یکی دیگر از مجروحان که از اتباع افغانستانی بودند به خیل شهدا پیوست. 

وی افزود: از این تعداد تاکنون پرونده 80 نفر از آنان بررسی شده است. از این تعداد، 75 نفر نیروهای مردمی بودند و 4 نفر نیز از نیروهای فراجا بودند که در این حادثه به شهادت رسیدند. فقط پرونده یک نفر از آنها باقیمانده و در حال بررسی است.

مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تشریح کرد: در بحث جانبازان نیز 284 مصدوم اولیه از طریق علوم پزشکی کرمان به ما اعلام شد که از این تعداد در بررسی‌های اولیه 188 پرونده به بنیاد شهید ارجاع و از این تعداد 110 پرونده بررسی و احراز شد که 86 پرونده تاکنون به کمیسیون پزشکی جهت صدور درصد جانبازی ارجاع شده است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این حادثه تروریستی 15 نفر از اتباع غیرایرانی را از دست دادیم که احراز شهادت این افراد تابع مقررات خاص است و به محض هماهنگی‌های بیشتر در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

سیدرضایی در ادامه اظهار کرد: موضوع شهادت شهدای حادثه تروریستی کرمان به نحوی بود که بنیاد شهید و امورایثارگران می‌بایست با توجه به دستور ریاست جمهوری به آن ورود کند؛ بنابراین در همان روزهای اولیه برای اولین بار در تاریخ رسیدگی به پرونده شهدا، در 10 روز اول پرونده تمام عزیزان بررسی و احراز شهادتشان انجام و به استناد بند 16 ماده 3 آئین‌نامه، احراز شهادت این افراد بررسی و تعیین تکلیف شد.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: برای احراز جانبازی مابقی افراد با توجه به نوع آسیب نیاز است تا مدارک بیشتری ارائه و بررسی شود.

مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: علاوه بر 284 عزیزی که در گزارش اولیه تعداد جانبازان به بنیاد ارائه شده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد کل آمار  500 نفر است که هنوز مدارک لازم را ارائه نکرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha