کد خبر 237115
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

اتصال ریلی غرب کشور به بنادر جنوبی

اتصال ریلی غرب کشور به بنادر جنوبی

مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور از برنامه‌ریزی برای ارتقای خط ریلی و اتصال غرب کشور به بنادر جنوب خبر داد و گفت: هفته آینده نخستین محموله از راه‌آهن سنندج به این محور بارگیری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سیدسعید ابراهیم‌نژاد پیش‌ازظهر امروز در جلسه بررسی ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح راه‌آهن سنندج هدیه ویژه‌ای از سوی دولت به مردم کردستان بود که بعد از سالیان سال در این دولت به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه راه آهن همدان ـ سنندج ظرفیت خوبی برای توسعه استان می‌تواند ایجاد کند، گفت: اگر مسیر ریلی کردستان به چندین نقطه دیگر اتصال یابد، استقبال بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور ارزش فعلی ریلی محور تهران ـ همدان ـ سنندج را 50هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: یقینا در آینده نزدیک توسعه این مسیر ریلی چشم گیرتر خواهد بود، با دستور مدیرعامل راه آهن، نخستین محموله ریلی تا یک هفته دیگر از خط ریلی راه آهن سنندج به سمت بنادر جنوبی بارگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از ایستگاه فعلی راه آهن همدان، سالانه 300 هزار مسافر به نقاط دیگر کشور جابه‌جا می‌شوند, عنوان کرد: امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌ها و اتمام ایستگاه‌های میانی، تعداد سفرها و مسافران بیشتر شود.

ابراهیم‌نژاد بیان کرد: در صورت اتمام ایستگاه‌ها، امیدواریم کردستان به مسیرهای ریلی دیگر کشور متصل شود.

وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی ویژه اتمام ایستگاه قروه و دهگلان در حال انجام‌ است، عنوان کرد: مقدمات کار برای استفاده بیشتر از ظرفیت این راه آهن آماده است.

مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور از برنامه‌ریزی برای ارتقای خط ریلی و اتصال غرب کشور به بنادر جنوب خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر با تخصیص اعتبارات ویژه پروژه راه آهن سنندج ـ همدان به اتمام رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha