کد خبر 236985
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸

در گفتکو با حیات مطرح شد؛

آنفولانزا، شایع‌ترین ویروس تنفسی در کشور/ شرایط از نظر ابتلا به آنفولانزا بحرانی نیست

آنفولانزا، شایع‌ترین ویروس تنفسی در کشور/ شرایط از نظر ابتلا به آنفولانزا بحرانی نیست

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افرادی که علامت دارند یا بیمار هستند؛ باید مراعات کرده و از حضور در اجتماعات جدا بپرهیزند.

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: اکنون شیوع مجموعه‌ای از ویروس‌ها از جمله آنفولانزا، کرونا و سایر ویروس‌های تنفسی را در کشور شاهد هستیم. 

وی بیان کرد: مساله مهم این است که افرادی که علامت داشته یا بیمار هستند٬ باید مراعات کرده و از حضور در اجتماعات جدا بپرهیزند. گروه های در معرض خطر مانند سالمندان، مادران باردار و بیماران شیمی درمانی و تنفسی حتما باید با ماسک در مناطق پر ازدحام حاضر شوند. افراد عادی و بی‌علامت و به طور عموم مردم نیازی به زدن ماسک نخواهند داشت. 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه تاکید کرد: خودمراقبتی مساله مهمی است که افراد باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند. اکنون شایع‌ترین ویروس در کشور آنفولانزا است. 

وی با بیان اینکه میزان شیوع بیماری آنفولانزا به‌صورت سینوسی بوده و اکنون شرایط کشور از نظر ابتلا به بیماری آنفولانزا غیر عادی و بحرانی نیست، ادامه داد: به‌طور کلی در فصول سرد سال ویروس‌های تنفسی بیشتر شیوع پیدا می‌کنند که علت این امر بسته بودن درب و پنجره است و در مدارس اگر یک دانش آموز مبتلا شود٬ احتمال بیمار شدن سایر دانش آموزان وجود دارد. 

کریمی همچنین گفت: اکنون روابط بین کشورها زیاد شده است که عملا مرزی برای انتقال بیماری‌ها وجود ندارد و این موضوع در خصوص انتقال ویروس کرونا از کشوری به سایر نقاط دنیا دیده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha