کد خبر 236897
۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرد؛ 

ارائه جزئیات نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در اپلیکیشن اختصاصی 

ارائه جزئیات نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در اپلیکیشن اختصاصی 

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: سوپراپ حاوی تمام جزئیات و اطلاعات نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران راه اندازی می‌شود. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سیدمحمدصادق قنادزاده معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت، امروز سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان توسعه تجارت تلاش می‌کند برای افزایش صادرات، تمام ابزارهای لازم را برای توسعه مناسبات تجاری به کار گیرد. ابزارهایی همچون توسعه تبادل هیات‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و... در دستور کار قرار دارد، ولی یکی از مهم‌ترین ابزارها بحث رویدادهایی همچون رویداد اکسپو است که چکیده ای از توانمندی های صادراتی کشور در آن ارائه می‌شود. 

وی با اشاره به برگزاری ۵ دوره از این نمایشگاه ادامه داد: این رویداد از رویدادهایی است که می‌تواند ارتباط مستقیم تجار ایران با سایر کشورها را میسر کند. دوره های قبلی این نمایشگاه، دستاوردهای بسیاری برای کشور داشت و ارکان نظام پشت این رویداد قرار گرفتند. 

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت افزود: شخص رئیس جمهور، وزرا و...، مصوبات خوبی را برای این رویداد تدارک دیدند. دوره‌های قبل این نمایشگاه، دستاوردهای بین المللی برای کشور داشت و مسئولان را به این نتیجه رساند که این رویداد به تقویم ثابت کشور برود. 

قنادزاده با بیان اینکه در دوره قبل از ۷۰ کشور ۳۰۰ مهمان در این رویداد شرکت کردند، افزود: ۲ میلیارد دلار موافقتنامه هایی بود که حاصل شد. ما از مهرماه امسال ستاد مرکزی اکسپو شکل گرفت و ما هر هفته جلسات هفتگی داریم.

 در دوره گذشته این نمایشگاه تجاری از ۷۰ کشور در این نمایشگاه حضور یافتند و با برگزاری نشست‌های دو جانبه ۲ میلیارد دلار قرار داد منعقد شد.

وی افزود: در دوره قبل ۷۰۰ شرکت داخلی و ۳۰۰ شرکت خارجی در اکسپو ایران حضور یافتند اما برای این دوره به دنبال جذب حدود ۳ هزار تاجر شناسنامه دار هستیم که اقدامات لازم با همراهی سفارتخانه‌ها در حال انجام است.

معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد: برای این دوره از نمایشگاه نیز پیش بینی می‌شود ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تاجر از کشورهای مختلف از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ هزار مترمربع از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha