کد خبر 236858
۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

در دیدار فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل؛

امیرعبداللهیان خواستار اهتمام جدی جامعه بین الملل برای توقف حملات اسرائیل علیه سوریه شد

امیرعبداللهیان خواستار اهتمام جدی جامعه بین الملل برای توقف حملات اسرائیل علیه سوریه شد

وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خواستار اهتمام  جدی جامعه بین‌الملل برای توقف تجاوزات رژیم اسرائیل علیه سوریه و نقض تمامیت ارضی این کشور شد.

 به گزارش گروه بین‌الملل حیات؛ حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با گیر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، از تلاش های او و سازمان ملل برای کمک به برقراری ثبات در سوریه ابراز خرسندی و حمایت کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت عزم‌ جدی جامعه جهانی و همکاری کشورهای منطقه و نهادهای بین‌المللی برای مبارزه قاطع و موثر با پدیده شوم تروریسم، تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در ادامه «خواستار اهتمام جدی جامعه بین‌المللی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه کشور سوریه و نقض تمامیت ارضی این کشور توسط این رژیم شد.»

پدرسون نیز از نقش سازنده و مؤثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به حل و فصل سیاسی بحران این کشور از جمله در روند آستانه تقدیر و تشکر کرد و بر ضرورت تداوم نقش آفرینی تهران «در هرگونه ابتکار سیاسی» تاکید کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه تاکید کرد که ادامه بحران در فلسطین و غزه، تاثیر منفی و مخربی بر روند های صلح منطقه ای داشته است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین سفر خود در سال جاری شمسی و دومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل علیه فلسطین در سال جاری شمسی به نیویورک سفر کرده است تا روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل در سطح وزرای خارجه درباره اوضاع منطقه به ویژه فلسطین سخنرانی کند.

امیرعبداللهیان همچنین با همتایان خود و برخی مقامات سازمان ملل متحد نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد. او در روز نخست حضور خود با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و عبدالله بو حبیب وزیر خارجه لبنان و نیز گیر پدرسون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha