کد خبر 236844
۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۱

توکلی به «حیات» خبر داد؛

آمبولانس‌های اورژانس سهمیه بنزین دولتی ندارند/ عدم مجوز تولید آمبولانس به شرکت‌های داخلی

آمبولانس‌های اورژانس سهمیه بنزین دولتی ندارند/ عدم مجوز تولید آمبولانس به شرکت‌های داخلی

رئیس سازمان اورژانس تهران از نداشتن کارت سوخت سهمیه بنزین دولتی آمبولانس خبر داد و گفت: این سازمان در حال پیگیری موضوع کارت سوخت و سهمیه بنزین دولتی برای ماشین‌های آمبولانس است.

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: برخی از آمبولانس‌های اورژانس به دلیل مسائل استاندارد، پلاک ندارند که رئیس جمهور در جلسه شورای عالی سلامت دستور پلاک شدن آمبولانس‌ها را داده‌اند.

وی افزود: نداشتن پلاک به منزله نداشتن کارت سوخت است و به‌طور کلی ماشین‌های آمبولانس، سهمیه دولتی بنزین ندارند و طبعا هزینه سوخت‌شان آزاد خواهد بود.

رئیس سازمان اورژانس تهران بیان کرد: سازمان اورژانس کشور در حال پیگیری موضوع کارت سوخت و سهمیه بنزین دولتی برای ماشین‌های آمبولانس است و امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر وزارت نفت و ستاد سوخت این کار هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: ماشین های آمبولانس از استانداردهای مشخصی برخوردار هستند که  هنوز در داخل کشور به شرکتی مجوز استفاده در ایران داده نشده است.

توکلی همچنین تاکید کرد: پرسنل فوریت های اورژانس زمان محدودی دارند که باید در این مدت به بیماران یا مصدومان خدمت ارائه بدهند.

وی اضافه کرد: بر اساس اختیاراتی که قانون به اورژانس داده است، برخی محدودیت‌ها مانند عبور از چراغ قرمز و تردد در خط ویژه شامل اورژانس نمی‌شود.

رئیس سازمان اورژانس تهران همچنین گفت: رانندگان ماشین‌های آمبولانس برای راندن آموزش‌های خاص و جداگانه‌ای را در یک مرکز مشخص می‌بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha