کد خبر 226854
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

رئیس جمهور دستور پلاک شدن آمبولانس‌های اورژانس را صادر کرد/ آمبولانس‌های تولید داخل هنوز تایید نشده‌‎اند

رئیس جمهور دستور پلاک شدن آمبولانس‌های اورژانس را صادر کرد/ آمبولانس‌های تولید داخل هنوز تایید نشده‌‎اند

رئیس اورژانس استان تهران اعلام کرد که برخی از دستگاه‌های آمبولانس به‌دلیل مشکل استاندارد فاقد پلاک هستند.

محمداسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برخی از دستگاه‌های آمبولانس به‌دلیل مشکل استاندارد، فاقد پلاک هستند. البته یک شرکت در زمینه مونتاژ دستگاه‌های آمبولانس ورود کرده بود که مکاتباتی هم در این خصوص انجام شده و رئیس جمهور هم دستور پلاک شدن آمبولانس‌های اورژانس را صادر کرده است.

وی ادامه داد: عدم داشتن پلاک به منزله نداشتن کارت سوخت است اما به‌طور کلی هزینه‌های بنزین اورژانس سهمیه نبوده و آزاد است که سازمان اورژانس کشور پیگیر سهمیه بنزین دولتی آمبولانس‌های اورژانس است.

به گفته رئیس اورژانس استان تهران تا به این لحظه هنوز سازمان اورژانس کشور آمبولانس‌های تولید داخل را تایید نکرده است.

وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که رانندگان اورژانس بد رانندگی نمی‌کنند بلکه کارشناس‌های فوریت پزشکی اورژانس یک زمان محدودی برای خدمت‌رسانی به مصدومان و بیماران دارند و می‌توانند در هنگام ماموریت از چراغ قرمز یا خطوط ویژه عبور کنند.

توکلی با تاکید بر اینکه پرسنل فوریت‌های پزشکی اورژانس در بدو ورود آموزش‌هایی در زمینه‌های مختلف می‌بینند، گفت: در حال حاضر از نظر تعداد پایگاه‌های اورژانس و نیرو در شهرستان‌ها دچار کمبود هستیم اما در تلاش بوده تا اینگونه مسائل برطرف شود اما به‌طور کلی در استان دچار عقب ماندگی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha