کد خبر 236802
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

تامین دو میلیارد دلار نیاز سالانه بازار داخلی دارو توسط صنعت داروسازی کشور

تامین دو میلیارد دلار نیاز سالانه بازار داخلی دارو توسط صنعت داروسازی کشور

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه شرکت‌های دارویی تولیدات خوبی در خصوص تولید داروهای بیماران خاص داشته‌اند، از تامین دو میلیارد دلار نیاز بازار دارویی کشور توسط صنعت داروسازی کشور خبر داد.

محمد پیکانپور مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: معتقدم که ایجاد ساختاری برای تزریق منابع مالی و ارزی به صورت پایدار کمک زیادی به صنعت داروسازی کشور خواهد کرد. بر طبق دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه باید ماهیانه ۵/۷ هزار میلیارد تومان بابت طرح دارویار به سازمان غذا و دارو پرداخت کند.

وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین موارد پیش‌رو موضوع مسائل مالی، زنجیره تامین و تخصیص‌های در نظر گرفته شده‌اند که گه‌گاهی دچار توقف می‌شود.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ادامه داد: صنعت داروسازی کشور سالیانه دو میلیارد دلار نیاز بازار دارویی کشور را تامین می‌کند و به‌طور کلی معتقدم که این صنعت کارایی خوبی داشته است. تلاش‌های انجام شده در زمینه تولید دارو و زنجیره تامین برای رسیدن دارو در زمان مقرر به دست بیمار تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی افزود: کشور در زمینه تولید داروهای خاص جهت گیری خوبی داشته و در زمینه تولید این داروها اقدامات خوبی انجام شده‌اند و شرکت‌های دارویی تولیدات خوبی در خصوص داروی بیماران خاص داشته‌اند.

پیکانپور همچنین گفت: صنعت داروسازی در سطح بین‌الملل به جایگاه خوبی دست یافته و این ظرفیت به ویژه در زمینه سلول درمانی گسترش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha