کد خبر 236788
۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

مشکل تامین سوخت صیادان فراسرزمینی حل شد

مشکل تامین سوخت صیادان فراسرزمینی حل شد

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: مشکلات قانونی صیادان در آب های فراسرزمینی برطرف شده است. بنابراین طبق قانون صیادانی که اقدام به صید فراسرزمینی در اقیانوس‌ های دور می‌ کنند، به‌ راحتی می‌توانند سوخت مورد نیازشان را تامین کنند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سید حسین حسینی در همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم زنجیره ارزش کامل داشته باشیم باید زنجیره  خدمات بندری تا فراوری و مصرف را  تکمیل کنیم.

وی افزود: ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان یعنی در صید و صیادی، مدیریت و بهره برداری و مصرف همه مسئول هستیم تا این جریان همیشه پایدار باشد. البته علاوه بر سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مهمترین موضوع فرهنگسازی در این بخش است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان شیلات کشور ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۰ بندر و نقطه تلاقی در کشور داریم و استانداردترین بنادر مربوط به ناوگان صید تون ماهیان است. در گذشته شناورها به قدری ایزوله نبودند که زیاد از ساحل دور شوند اما اکنون شناورهای پیشرفته ای داریم که قابلیت انجماد در دریا را دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تعیین تکنولوژی در صید بسیار موثر بوده و باید از بهره برداری کمی به سمت بهره برداری کیفی  برویم، عنوان کرد: کشور انقدر ذخیره گاه ندارد که با هر شیوه‌ای و کمترین استانداردها کار کنیم. بنابراین باید فناورترین تکنولوژی صید را داشته باشیم و به همین منظور آموزش وتغییر روش صید نیز در دستور کار است.

حسینی در بخش دیگری از صحبت هایش به تامین سوخت صیادان فراسرزمینی نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات قانونی صیادان در آب های فراسرزمینی برطرف شده است. بنابراین طبق قانون صیادانی که اقدام به صید فراسرزمینی در اقیانوس‌ های دور می‌ کنند، می‌توانند سوخت مورد نیازشان را تامین کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در گذشته بخشی از صید ماهیان توسط افرادی انجام می‌ شد که مجوز قانونی نداشتند  اما اکنون به صیادانی که صلاحیت داشته باشند، مجوز می دهیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: سعی داریم که رتبه ایران را در صید و صیادی که اکنون در جایگاه چهلم جهان قرار دارد ارتقا دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha