کد خبر 236749
۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

قالیباف مطرح کرد؛

کسری تراز عملیاتی بودجه مهم‌ترین عامل ایجاد تورم است

کسری تراز عملیاتی بودجه مهم‌ترین عامل ایجاد تورم است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما حتماً می‌دانیم ام‌الخبائث در تورم t بدون شک کسری تراز عملیاتی بودجه است و همه ما این موضوع را درک کرده و می‌فهمیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲) محمدتقی نقدعلی روحانی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در اخطاری گفت: بر اساس فهرستی که در دست ما نمایندگان است در لایحه بودجه مبلغ ۳۲۵ همت بار مالی جدید و مبلغ ۳۲۲ همت تعهد جدید اضافه شده که در جمع ۶۴۷ همت بار مالی به این لایحه اضافه شده است که این مسئله تفاوت نظر میان دولت و مجلس است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: قطعاً این مساله باید حل شود چرا که آقایان اصرار بر این موضوع دارند چرا که وقتی لیست داده شده است و تک تک موارد در آن ذکر شده باید جواب اقناعی داده شود.

بنابراین گزارش در ادامه قالیباف با وارد ندانستن این اخطار گفت: چنین مسئله‌ای وجود ندارد، بنابراین اخطار شما وارد نیست. ضمن آنکه از دوستان دولت خواهش می‌کنم بعد از برگزاری جلسات هماهنگی، عدد و رقم‌های مطرح شده در جلسه را که بین خودتان است ،طی جلسات دیگر میان نمایندگان توزیع نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به هرحال ما طی جلساتی در کمیسیون تلفیق با دوستان دولت، سازمان برنامه و بودجه و روسای دو قوه به یک جمع‌بندی رسیدیم و این جمع بندی را در صحن اعلام و دنبال کردیم. اکنون برادران دولت بگویند مثلاً این مصوبه کمیسیون این میزان بار مالی دارد!  در حالی که این بار مالی در کمیسیون تلفیق صحبت کردند و ما گزارش آن را دادیم و رسیدگی می‌کنیم، به هرحال همه موارد اعاده شده به کمیسیون تلفیق برای قطعی کردن این نکات بود.

وی تأکید کرد: ما حتماً می‌دانیم ام‌الخبائث در تورم بدون شک کسری تراز عملیاتی بودجه است و همه ما این موضوع را درک کرده و می‌فهمیم.

رئیس قوه مقننه خطاب به نماینده خمینی‌شهر گفت: کدام مرجع رسمی این لیست را به جنابعالی داده و پای آن را امضا کرده است؟ به من بگوید تا قانعش کنم که اینگونه نیست. در جریان بررسی لایحه، نماینده دولت هر کجا اصل هفتاد و پنجی را اعلام کرده و هر کجا موضع به حقی بوده ما اجازه طرح آن موضوع را ندادیم و این حق نماینده دولت است بنابراین نمی‌شود کسی پنهانی چیزی بنویسد و به جنابعالی دهد و در نهایت مجلس گزارش کمیسیون را در اینجا مطرح و بررسی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha