کد خبر 236693
۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خبر داد؛ 

۵ شرکت دانش بنیان در جمع ۱۰۰ شرکت برتر ایران 

۵ شرکت دانش بنیان در جمع ۱۰۰ شرکت برتر ایران 

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: ۵ شرکت دانش‌بنیان موفق شدند امسال در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران قرار بگیرند. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مصطفی مومنی در بیست و ششمین همایش شرکت های برتر ایران (رتبه‌بندی IMI-100) که امروز دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: رویداد IMI-100 مثل جایزه ملی تعالی، جایزه مدیریت انرژی و... به دنبال تولید اطلاعات موثق و دقیق هستند که باعث شفاف تر شدن  فضای کسب و کار می شود. 

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اینکه همایش حاضر مستند به صورت های مالی شرکت ها اعم از صورت های شرکت های بورسی در کدال یا گزارش های حسابرسی شده است، ادامه داد: ۳۳ شاخص برای سنجش این شرکت ها وجود دارد که شاخص های کمی هستند. 

مومنی با بیان اینکه شاخص فروش مهم ترین شاخص ارزیابی شرکت هاست، افزود: تلاش می کنیم در سال های آینده شاخص هایی را اضافه کنیم. کمیته این همایش به صورت دائمی روی شاخص های جدید کار می‌کند.

مومنی ادامه داد: در گزارش های امسال، با وجود اینکه نرخ رشد همراه با تورم در حوزه فروش کاهشی بود، اما نرخ رشد واقعی فروش افزایشی بود و به نظر می آید در یک سال گذشته که مبنای ارزیابی ها بوده مهار تورم صورت گرفته و سرعت تورم کُند و قیمت ها کنترل شده، اما افزایش ۱۱ درصدی نرخ رشد واقعی فروش، این معنا را به ذهن ما متبادر می کند که ناشی از رشد فروش و یا ارتقای بهره وری بوده است. 

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: به نظر می آید بهره وری بالا رفته است. خبر خوش بعدی این است که شرکت های دانش بنیان توفیق بیشتری برای حضور در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر داشتند و ۵ شرکت دانش‌بنیان موفق شدند در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران قرار بگیرند. این در حالی است که تقریبا ۸۷ درصد از میزان فروش ۵۰۰ شرکت برتر به ۱۰۰ شرکا برتر اختصاص داد به این معنا که موتور محرک اقتصاد ایران ۱۰۰ شرکت برتر هستند. 

مومنی ادامه داد: اینکه ۵ شرکت دانش بنیان توانسته اند وارد باشگاه ۱۰۰ تایی ها شوند اتفاق مبارکی است. طبق گزارش ها، اوضاع صنعت و تولید به سمت بهبود حرکت می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که نتایج تحلیلی این رویداد مورد استفاده حوزه سیاست گذاری در کشور قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha