کد خبر 236582
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

دبیرکل سازمان ملل متحد:

خاورمیانه انبار باروت است

خاورمیانه انبار باروت است

دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در افتتاحیه نشست «گروه ۷۷ + چین» گفت: عملیات‌های نظامی اسرائیل باعث گسترش کشتار جمعی و «کشتار غیرنظامیان در مقیاسی بی‌سابقه در دوران دبیرکلی من شده است».

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل «کشتار دردناک غیرنظامیان در غزه» توسط ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. 

گوترش در سخنرانی خود در افتتاحیه نشست «گروه ۷۷ + چین» گفت که عملیات‌های نظامی اسرائیل باعث گسترش کشتار جمعی و «کشتار غیرنظامیان در مقیاسی بی‌سابقه در دوران دبیرکلی من شده است».

وی تاکید کرد که این بسیار دلخراش و غیرقابل قبول است. خاورمیانه مثل یک «بشکه باروت» است و ما باید هرکاری که می‌توانیم بکنیم تا از گسترش جنگ در کل منطقه جلوگیری کنیم.

اظهارات دبیرکل سازمان که پیش از این نیز بارها از کشتار غیرنظامیان در غزه انتقاد کرده بود پس از آن مطرح شد که وزارت بهداشت غزه امروز یکشنبه از افزایش شمار شهدا به بیش از ۲۵ هزار نفر خبر داد که اغلب آنها غیرنظامی هستند. 

یک مطالعه منتشر شده از سوی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نشان می‌دهد، غیرنظامیان فلسطینی ۶۱ درصد از تلفات غزه در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند. طبق داده‌های منتشر شده، نرخ تلفات غیرنظامیان در این جنگ از نرخ تمامی درگیری‌های جهانی قرن بیستم بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha