کد خبر 236558
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: 

نیروی هوایی نزد ملت و رهبر نیروی عزیزی است

نیروی هوایی نزد ملت و رهبر نیروی عزیزی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی هوایی نیرویی انقلابی است، و بارها ثابت نموده‌ است که دلداده حقیقی انقلاب است و هزینه‌اش را هم پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، کنگره بزرگداشت شهدای نهاجا و 63 شهید دانشگاه هوایی شهید ستاری، صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از افسران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و خانواده‌های معزز شهدا در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای روز گذشته محور مقاومت در دمشق گفت:  نیروی هوایی ارتش در چشم ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب بسیار عزیز است که من سعی می‌کنم دلایل این عزت را مطرح کنم.

وی تصریح داشت: یکی از دلایل عزت نیروی هوایی ارتش در چشم ملت و رهبر عزیزمان، این است که این نیرو همواره به‌هنگام عمل کرده‌ است.

محمدحسنی بیان خاطره ای‌ از مقام معظم رهبری درباره اقدام به هنگام نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ به نقل از ایشان گفت: « وقتی ما خاطره نوزدهم بهمن را مرور می‌کنیم درسی را فرا می‌گیریم که درس اقدام، ابتکار، ایستادگی، کار به‌هنگام و تاثیر آن در حرکت جامعه و کشور است»

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: دلیل دوم عزت این نیرو فرصت سازی از تهدیدهاست. مقام معظم رهبری با اشاره به نقش امید در ساخت فرصت از تهدید می‌فرمایند: « اگر چنین تفکری در جامعه ایرانی حاکم شود، افراد جامعه با عزم راسخ تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهند کرد. همانطور که نیروی هوایی ارتش به‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، علاوه بر تعمیر و بازسازی جنگنده‌های موجود، طراحی و ساخت جنگنده‌های جدید را هم انجام داده است».

وی با بیان اینکه سومین دلیل عزت این نیرو «جهت‌گیری‌های انقلابی این نیرو در جهت خدمت به نظام اسلامی» است گفت: نیروی هوایی نیرویی انقلابی است، و بارها ثابت نموده‌ است که دلداده حقیقی انقلاب است و هزینه‌اش را هم پرداخت می‌کند. حقیقتا ما امروز اقتدار و عزت و آورده‌های ملی‌مان را مدیون و مرهون شهدای والامقامی هستیم که بخشی از آن‌ها در آسمان افتخار آمیز نیروی هوایی ارتش چون ستاره‌های درخشان نورافشانی می‌کنند.

محمدحسنی ادامه داد: روشن ترین نشانه جهت‌گیری انقلابی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود همین شهدای عزیزی است که این کنگره به نام آن‌ها برپا شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه چهارمین دلیل عزت نیروی هوایی ارتش نزد رهبر معظم و ملت عزیز ایران « تلاش‌های مومنانه و خالصانه نهاجا در مسیر خدمت» است به نقل از مقام معظم رهبری گفت: « این نیرو دانش و تخصص را با روشن‌بینی، آگاهی، احساس تکلیف دینی و جرئت اقدام همراه کرد و امروز شاهد نوآوری، ابتکار، تلاش مومنانه و خالصانه، آگاهی و نگرش صحیح به زمان و شناخت جریان‌های زندگی سیاسی در نیروی هوایی هستیم و یک موجود زنده نظیر نیروی هوایی شخصیت خود را با این خصوصیات مشخص کرده است.

وی با اشاره به «نقش نیروی هوایی در آفرینش افتخارات تاریخ‌ساز و ماندگار» به عنوان  پنجمین دلیل عزت نیروی هوایی ارتش حمهوری اسلامی به نقل از مقام معظم رهبری گفت: «نیروی هوایی نیروی امتحان داده‌ای است و خلبانان این نیرو در طول جنگ و بعد از آن در یکی از بهترین آزمایش‌ها سربلند بیرون آمده‌اند».

محمدحسنی در پایان سخنان خود از تلاش‌های فرماندهی محترم نیروی هوایی ارتش و همه دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره تقدیر و تشکر به عمل آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha