کد خبر 236366
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

تحقق اشتغال ۵۰ درصدی جوانان در پارس جنوبی

تحقق اشتغال ۵۰ درصدی جوانان در پارس جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تحقق اشتغال ۵۰ درصدی جوانان بومی در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی خبر داد و گفت: ‌هنوز هم جمعیت زیادی از جوانان استان جویای کار هستند.

به گزارش گروه استان های حیات؛  اکبر پورات  شامگاه جمعه در نشست بررسی مشکلات مردم شهرستان دشتی با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی مسئولان نقش به‌سزایی در حفظ کرامت شهروندان و سبب افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم دارد اظهار داشت: در این ملاقات مردمی مراجعه‌کنندگان از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند که مشکلات و مطالبات آنان در حوزه‌های معیشتی، مسکن مددجویی، وام ازدواج، اشتغال مطرح و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات آنان ارائه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر توجه به اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر طرح‌های مهم تولیدی، صنعتی، اشتغال‌زایی و خدمات متعددی در نقاط مختلف استان بوشهر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی از وارد چرخه شدن واحدهای غیرفعال به چرخه تولید خبر داد و بیان کرد: در دولت سیزدهم با تلاش استاندار بوشهر ایجاد چند کارخانه بزرگ در استان، بازگشت واحدهای راکد و نیمه فعال به چرخه تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته که وضعیت اشتغال را بهبود بخشیده است.

پورات  از تحقق اشتغال 50 درصدی جوانان بومی در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: جمعیت زیادی از جوانان استان جویای کار هستند، که با شروع به کار در واحدهای پتروشیمی و پترو پالایشگاه در راستای تحقق جذب 50 درصد نیروی بومی در پارس جنوبی این مشکل تا حدود زیادی رفع شود.

وی اشتغال و کارآفرینی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به توجه ویژه به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: اشتغال خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد مورد توجه قرار دارد و برای ارائه محصولات تولیدی آنها در نمایشگاه صنایع دستی استان غرفه‌ای توسط میراث فرهنگی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

پورات با تأکید بر اینکه معلولین جزئی از جامعه هستند که نیازمند است تا توانمندی آنان دیده شود اضافه کرد: توانمندسازی معلولان به منظور پررنگ‌تر کردن نقش آنان در جامعه و تقویت نگرش مثبت جامعه نسبت به معلولین از جمله موضوعات مهمی است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha