کد خبر 236338
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

در گفتگو با حیات مطرح شد؛

واکنش معاون پارلمانی رئیس جمهور به تغییر سقف بودجه در کمیسیون تلفیق + فیلم

واکنش معاون پارلمانی رئیس جمهور به تغییر سقف بودجه در کمیسیون تلفیق + فیلم

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اگر بخواهیم هزینه‌ها را افزایش دهیم ولی منبع درآمد نداشته باشیم با کسری بودجه مواجه می‌شویم گفت: وقتی مجلس هزینه‌ای را افزایش می‌دهد، لازم است که منبع آن را هم مشخص کند.

محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با نارضایتی سازمان برنامه و بودجه از مصوبات کمیسیون تلفیق و افزایش سقف بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به اینکه نماینده دولت در بحث بودجه، سازمان برنامه و بودجه است به همین دلیل این سازمان سعی کرده است که بودجه واقعی تنظیم شود تا درآمدها با هزینه ها، هماهنگ و مطابقت داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم هزینه‌ها را افزایش دهیم ولی منبع درآمد نداشته باشیم با کسری بودجه مواجه می‌شویم؛ بنابراین موضع رئیس سازمان برنامه بودجه به این دلیل است که وقتی مجلس هزینه‌ای را افزایش می‌دهد، پس لازم است که منبع آن را هم مشخص کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه که در کمیسیون تلفیق تصویب شده است، به معنای تصویب نهایی نیست زیرا این مصوبات در صحن علنی مجلس نیز بررسی می‌شود و در نهایت شورای نگهبان است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. 

وی در ادامه یادآور شد: امیدواریم بودجه ۱۴۰۳ به گونه ای تنظیم شود که همانند برنامه هفتم، شورای نگهبان ایرادات و ابهامات متعددی را نگیرد، هرچقدر ایرادات کمتر باشد، اجرای برنامه سریع‌تر انجام می‌شود. 

حسینی همچنین گفت: بودجه باید در صحن علنی به نحوی تصویب شود تا همترازی وجود داشته باشد، دکتر منظور معتقدند که همترازی بین هزینه‌ها و منابع وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha