کد خبر 236043
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت حضور برانکو در پرسپولیس

آخرین وضعیت حضور برانکو در پرسپولیس

سرمربی تیم ملی عمان همچنان گزینه اصلی نیمکت پرسپولیس است ولی هنوز موانعی برای قطعی شدن این همکاری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال عمان شب گذشته با هدایت برانکو ایوانکوویچ اگرچه شروع خوبی مقابل عربستان به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا داشت ولی در نهایت تن به شکست داد تا کارش را در رقابت‌ها بدون امتیاز شروع کند. این شکست عمان را یک قدم به حذف زودهنگام از این دوره جام ملت‌ها نزدیک کرد و این اتفاقی است که شاید برای مدیران پرسپولیس و هواداران این تیم خوشایند باشد و انتظار پایان هرچه زودتر کار عمانی‌ها در قطر را بکشند. دلیل این موضوع هم نزدیک شدن همکاری پرسپولیس و برانکو به محض پایانِ کار عمان در مسابقات است.

برانکو این روزها علاوه بر اینکه تمرکزش روی حضور تیمش در مسابقاتِ قطر است، بخشی از ذهنش هم درگیر چالش بزرگی است که ممکن است به زودی با آن مواجه شود و آنهم بازگشت به پرسپولیس و ادامه مسیری است که با این تیم داشته و خاطرات خوبی که از خودش به جای گذاشته است. پرسپولیس در موقعیت و شرایط حساسی قرار دارد و انتظارها هم از این تیم مثل همیشه بالاست و همین انتظارات بالا بود که یحیی را از این تیم فراری داد و ممکن است برای برانکو هم شمشیر دولبه‌ای باشد که از طرفی او را دوباره در ایران به اوج محبوبیت برساند و مسیری برای رویای نیمه تمامِ قهرمانی‌اش با سرخپوشان در آسیا باز کند و از طرفی دیگر خاطرات خوشش را با این تیم و هوادارانش خدشه دار کند و این تردید بزرگی است که ذهن سرمربی کروات را به خودش مشغول کرده است.

مرحله اول مذاکرات برانکو و پرسپولیس شکست خورد و دلیلش بدهی مالیاتی این سرمربی کروات عنوان شد ولی در واقع دلایل دیگری هم وجود داشت که هنوز به قوت خود باقی است. با این حال تلاش موفقیت آمیز مدیران سرخ برای تسویه حساب مالیاتی او قدم مثبتی به سمت امیدواری به مرحله دوم مذاکرات بود که قرار است با سفر درویش به قطر در پیش گرفته شود و پرسپولیسی‌ها امید زیادی به دست پر بازگشتن از این سفر دارند. اگرچه به نظر می‌رسد این بار شرایط برای همکاری دوباره فراهم باشد ولی دو مشکل جدی هنوز در این بین وجود دارد که برانکو را برای پذیرش این پیشنهاد مردد کرده است.

محدودیت‌های مالی و تحمیل دستیاران ایرانی

سقف بودجه در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون فوتبال دست پرسپولیس را در امضای قرارداد با برانکو بسته است. آنها علاوه بر اینکه باید با یحیی گل‌محمدی توافق مالی خوبی داشته باشند که بتوانند جا برای امضای قرارداد با برانکو داشته باشند، در بحث دستیاران او هم به مشکل خواهند خورد چرا که برانکو اصرار دارد همراه خودش 4 دستیار به ایران بیاورد ولی مسئولان پرسپولیس اصرار به کادرفنی داخلی و ادامه همکاری با گزینه‌های موجود دارند. روز گذشته ننکا با پرسپولیس قطع همکاری کرد و این یک قدم رو به جلو برای جلب رضایت برانکو بود ولی آیا پرسپولیس در نهایت مقابل خواسته او کوتاه می‌آید و آیا از لحاظ مالی توانایی این را دارد که هم برانکو را جذب کند و هم با دستیاران او قرارداد امضا کند؟ این مشکل بزرگی است که از مفاد اصلی مذاکرات طرفین در قطر خواهد بود.

اهداف بزرگ نقل و انتقالاتی

برانکو مربی سخت‌گیری است و پیش از این هم بارها باشگاه را بابت عملی کردن خواسته‌های نقل و انتقالاتی خودش تحت فشار قرار داده است. هرچقدر گل‌محمدی اهل مدارا بود و حتی ابتدای فصل با اینکه اکثر خواسته‌های نقل و انتقالاتی‌اش برآورده نشد، به گزینه‌های جایگزین اکتفا کرد و اعتراضش به چند مصاحبه نه چندان تند در نشست‌های خبری ختم شد، برانکو اهل مدارا نیست و اگر خواسته‌هایش عملی نشود هرگز مسئولیت نتایج را بر عهده نخواهد گرفت و همین موضوع هم مانع جدی برای حضور دوباره وی در پرسپولیس است. او چند بازیکن داخلی و خارجی به پرسپولیس معرفی کرده و یکی از پیش شرط‌هایش برای آمدن به ایران است که باید دید پرسپولیس در این شرایط وخیم مالی توانایی عملی کردن آن را دارد یا نه.

آخرین وضعیت

مدیران پرسپولیس قرار است امروز یا فردا راهی قطر شده و با برانکو مذاکرات را به شکل جدی‌تر پیش ببرند. هرچقدر پرسپولیس برای جذب برانکو مصمم است، این مربی کروات در گرفتن تصمیم بازگشت به ایران تردید دارد. به نظر می‌رسد تا روز شنبه تکلیف نهایی این موضوع روشن خواهد شد و یا برانکو با پرسپولیس به توافق خواهد رسید و یا باشگاه با اعلام شکست در مذاکرات، به سراغ گزینه‌های دیگر خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha