کد خبر 235955
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

معاونت بهداشت وزارت بهداشت خبر داد:

کاهش ۷۰ هزار فوتی ناشی از بیماری‌های دیابت، پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی

کاهش ۷۰ هزار فوتی ناشی از بیماری‌های دیابت، پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی

معاون فنی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای «پویش ملی سلامت» کاهش ۷۰ هزار فوتی ناشی از بیماری‌های قلبی در کشور است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، عباس علیپور معاون فنی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بر اساس یک تحلیل اپیدمیولوژیک به شرط پیگیری بیماری‌های شناسایی شده افراد در «پویش ملی سلامت» این پویش موجب کاهش بسیار زیاد بیماری‌های قلبی و متعاقب آن مرگ و میرها طی پنج سال آینده در کشور خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم یکی از مهم‌ترین دستاوردهای «پویش ملی سلامت» کاهش ۷۰ هزار فوتی ناشی از بیماری‌های دیابت، پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی طی پنج سال آینده در کشور باشد.

معاون فنی معاونت بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که «پویش ملی سلامت» موجب ارتقای مشارکت مردمی و حضور بسیار زیاد افراد در مراکز بهداشتی وزارت بهداشت شد، تصریح کرد: این مشارکت گسترده و غربالگری‌های انجام گرفته در زمینه پرفشاری خون و دیابت موجب کاهش ۲۲۵ هزار حادثه قلبی و عروقی در افراد جامعه طی سال‌های آینده خواهد شد.

به گفته علیپور تقویت شبکه به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری یکی دیگر از دستاوردهای «پویش ملی سلامت» بود که با افزایش حضور مردم در مراکز بهداشتی از سه طریق یعنی ارسال پیامک، مشارکت مردمی در پویش و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، محقق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha