کد خبر 235884
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

بازتاب بین‌المللی حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه و موساد در عراق + فیلم

بازتاب بین‌المللی حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه و موساد در عراق + فیلم

حملات موشکی بامداد امروز سه‌شنبه سپاه پاسداران به مواضع رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر به ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه، بازتاب بین‌المللی بسیاری داشته است.

به گزارش گروه سیاسی حیات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز سه‌شنبه در 3 اطلاعیه‌ مختلف از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

در این اطلاعیه‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت و همچنین جنایات اخیر گروهک‌های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم کرد. ضمن اینکه محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر؛ به ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم کرد.

بازتاب بین‌المللی حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سویه و موساد در عراق + فیلم

از حملات موشکی سپاه به مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه، بازتاب‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل داشته است.

هدف قرار دادن محل آموزش نیروهای «داعش خراسان»

المیادین در این رابطه اعلام کرد که منطقه هدف قرار گرفته محل آموزش نیروهای داعش شاخه خراسان بود. این نیروها توسط آمریکایی‌ها به افغانستان ترانسفر و از آنجا به ایران منتقل می‌شدند. در حمله ایران از موشک‌های بالستیک بسیار دقیق استفاده کرده و توانسته به دقت مقرهای اساسی گروه تروریستی حزب ترکستانی را هدف قرار دهد.

المیادین هم به‌نقل از منابع محلی در ادلب گزارش داد که حملات ایران با موشک‌های بالستیک بسیار دقیق انجام شد و بر اثر آن مقر اصلی گروه تروریستی «حزب ترکستان» منهدم شد. این منابع به المیادین گفتند که اردوگاه‌های آموزشی، ستاد پشتیبانی لجستیکی و یک تأسیسات درمانی متعلق به تروریست‌های ترکستانی نیز در این حملات هدف قرار گرفتند.

خبرنگار المیادین در عراق گزارش داده است که دست کم صدای هفت انفجار در استان اربیل اقلیم کردستان به گوش رسیده و صدای آژیر خطر کنسولگری آمریکا در این شهر نیز شنیده شده است.

بازتاب بین‌المللی حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سویه و موساد در عراق + فیلم

حملات موشکی شدید بود

شبکه «ای‌بی‌سی» گزارش داد که حملات موشکیِ امشب به‌قدری شدید بود که عبور و مرور هوایی در آسمان اربیل به‌طور کامل متوقف شد. این شبکه به‌نقل از یک منبع امنیتی عراقی نیز گفت که ۸ مکان در نزدیکی کنسولگری آمریکا در أربیل هدف این حملات موشکی قرار گرفتند.

در همین رابطه شبکه خبری الجزیره از حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در سوریه و عراق خبر داده و نوشت که بر اساس بیانیه صادر شده از سوی ایران، این حمله تجمع تروریست‌ها را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد.

خبرگزاری عربی رویترز نیز پیش از این از شنیده شدن صدای چندین انفجار در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق و در نزدیکی کنسولگری آمریکا در این شهر خبر داده بود.

بازتاب بین‌المللی حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سویه و موساد در عراق + فیلم

انهدام مقرهای اصلی (گروه تروریستی) حزب الترکستانی

منابع محلی در  ادلب که در اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارد اذعان کردند که موشک‌های ایران به مقرها و مواضع گروه تروریستی موسوم به هیات تحریرالشام (جبهه النصره) و گروه تروریستی موسوم به حزب اسلامی ترکستانی در منطقه جبل السماق و اطراف شهرک حارم و  دیگر مناطق ادلب اصابت کرده است.

این منابع گفته‌اند که پایگاه‌های آموزش و مقرهای پشتیبانی لجستیکی و یک مرکز پزشکی تروریستهای حزب اسلامی ترکستانی هدف قرار گرفته است.

به گفته این منابع، در این منطقه  تروریست‌های مسلح گروه موسوم به داعش خراسان آموزش می‌بینند و از آنجا از طرف عوامل آمریکایی به افغانستان و مرزهای ایران برای ضربه وارد کردن به داخل این کشور ،منتقل می شوند.

این منابع اذعان کردند که موشک‌های به کار گرفته شده، موشک بالستیک با  دقت بسیار بالا بوده و به اهداف خود اصابت کرده و مقرهای اصلی (گروه تروریستی) حزب الترکستانی را منهدم کرده است.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نیز در نسخه اینترنتی خود به نقل از رسانه‌های رسمی ایرانی نوشت که سپاه پاسداران اعلام کرد که به مراکز جاسوسی وابسته به موساد و تجمعات گروه‌های تروریستی در اربیل حمله کرده است.

شبکه خبری رووداو نیز اعلام کرد که صدای انفجارهای مهیبی در اطراف شهر اربیل به گوش رسیده و آژیرهای خطر اطراف کنسولگری آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل به صدا درآمده است. این شبکه تعداد انفجارها را بالغ بر ۱۵ مورد ذکر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha